– Wiosną rozpoczynamy budowę Alchemii – zapowiada inwestor. Jednocześnie zgarnia unijną dotację na "poszukiwanie zewnętrznego finansowania”. Według przedstawicieli spółki, pieniądze pomogą tylko w promowaniu projektu. Ze środkami na budowę nie ma problemu.
– Nie szukamy partnera do budowy Alchemii – zapewnia Marek Woliński, PR Manager Arkad. – Dotacja pomoże w zdobyciu wsparcia na działania promocyjne. Do końca marca zorganizujemy w Warszawie konferencję dla potencjalnych najemców. Nasz projekt chcemy pokazywać na imprezach branżowych. Przygotujemy też nowe materiały promocyjne, np. trójwymiarowe makiety.
Pieniądze z Unii Europejskiej to na razie jedyny, wymierny sukces spółki. W sprawie budowy kompleksu Alchemia nie widać przełomu. Wedle pierwotnych zapowiedzi, prace miały zacząć się w październiku.
– Nadal przygotowujemy się do wyłonienia generalnego wykonawcy – dodaje Woliński. – Budowa rozpocznie się w kwietniu lub maju.
Do tej pory zakładano, że podziemny parking i kompleks handlowy przy ul. Świętoduskiej zrealizują co najmniej dwie firmy. Pierwsza miała zająć się przebudową sieci wodociągowej, elektrycznej i gazowej.
Druga, wykonaniem właściwej konstrukcji parkingu. W tej chwili inwestor szuka partnera, który sam wykona wszystkie prace. Jest kilkunastu chętnych.
Zmieni się także harmonogram robót. Przekładanie instalacji i budowa tzw. ściany szczelinowej będą realizowane jednocześnie.
Rozpoczęcie inwestycji budzi zainteresowanie, bo oznacza spore utrudnienia dla kierowców. Opuszczając ul. Staszica będzie można skręcić w lewo, lub w ul. Wodopojną. Na ul. Wodopojnej wyznaczony zostanie pas do skrętu w prawo.
Prędkość w tym rejonie będzie ograniczona do 30 km/h. Jednocześnie zniknie większość miejsc parkingowych przy ul. Świętoduskiej.
Latem planowane jest zamknięcie ul Bajkowskiego. To oznacza jeszcze większy tłok w rejonie ulic Świętoduskiej, Wodopojnej i Lubartowskiej. Roboty mają potrwać do końca 2012 roku.
Cały obiekt będzie liczył ponad 54 tysiące mkw. W najgłębszym miejscu parking będzie miał sześć podziemnych kondygnacji. Pierwszą zajmą w większości sklepy i lokale usługowe. Na powierzchni zaprojektowano kawiarnie i skwery. Parking zmieści tysiąc samochodów. Z tej puli 99 miejsc zajmą pracownicy Ratusza.