Na odcinkach pierwszym i piątym widać już spore połacie asfaltu, na trzecim i czwartym trwają prace ziemne.
– Za sprawą dobrej pogody wykonawca układa kolejne warstwy stabilizacji, kruszyw, mas bitumicznych na drogach dojazdowych i trasie głównej. Postępy prac są widoczne, co odzwierciedlają dane. Ułożono już ok. 64 proc. podbudowy na trasie głównej i łącznicach i ok. 45 proc. warstwy wiążącej na trasie głównej i łącznicach – wylicza Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Warto też wspomnieć, że na węźle Sielce kierowcy nie korzystają już z objazdu i jeżdżą pod wiaduktem.
Pomiędzy węzłami Bogucin i Dąbrowica – zadanie numer 2 – drogowcy wciąż prowadzą prace ziemne i wykonują nasypy. – Trwa układanie warstwy podbudowy stabilizowanej cementem, leży już ok. 4 km. a na niej podbudowy z kruszywa, ok. 2,5 km – dodaje Krzysztof Nalewajko.
Zadania nr 3 i 4, pomiędzy węzłami Dąbrowica– Lubartów– Witosa ruszyły najpóźniej. Z tego powodu najgłębiej "siedzą” w ziemi. Obecnie intensywnie pracują koparki, trwa zbrojenie, szalowanie, betonowanie przy obiektach inżynierskich.
Żółtą koszulkę lidera mają drogowcy wykonujący zadanie nr 5, od Witosa do obwodnicy Piask. Na tym odcinku trwają prace od ziemnych po wykończeniowe. – Na niektórych drogach dojazdowych prowadzone są prace ziemne, na innych leży już ostatnia warstwa ścieralna z wklejonym oznakowaniem poziomym.
Trwa układanie warstw bitumicznych na kolejnych odcinkach jezdni lewej, od Bystrzejowic do Piask. Brakuje tylko ostatniej warstwy ścieralnej – mówi Krzysztof Nalewajko. Trwa także budowa ekranów przeciwhałasowych, humusowanie skarp, prace wykończeniowe przy wiaduktach i kładkach dla pieszych.