Relacje w TVP Gdańsk, Radiu Gdańsk i w trójmiejskich portalach internetowych – taki jest efekt zaproszenia do Lublina dziennikarzy z Wybrzeża.
Goście dowiedzieli się, że do Lublina warto się wybrać na weekend choćby na jedno z wyjątkowych wydarzeń kulturalnych. Usłyszeli też o zaletach połączenia Gdańsk–Lublin i byli gorąco zachęcani, by z niego korzystać.
Jaki ślad po tej wizycie został w Trójmieście? Najbardziej obszerną relację można było zobaczyć dzień po wycieczce w TVP Gdańsk. Reporterzy utrwalili promocyjny lot, pokazali lubelskie lotnisko, ale też zwrócili uwagę na współpracę władz Lublina i Gdańska i wzajemną promocję miast.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, bo właśnie o taki efekt nam chodziło – komentuje Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta Lublina. – Zachęcamy lublinian, by polecieli do Gdańska, ale też prezentujemy się w Trójmieście jako miasto interesujące, o niezwykłym klimacie kulturalnym, które warto zobaczyć i odkryć.
Temu na służyć wspólna kampania promocyjna Lublina i Gdańska pokazująca wyjątkowe wydarzenia kulturalne, m.in. Carnaval Sztukmistrzów. – Będziemy go bardzo mocno promować w Gdańsku, m.in. na billboardach, by w sierpniu ściągnąć do nas jak najwięcej gości – dodaje Krzyżanowska.
Relacje z majowej wizyty pojawiły się także m.in. w Radiu Gdańsk, na portalach wybrzeze24.pl, portlapomorza.pl, trójmiasto.pl oraz na stronie gdańskiego Ratusza. – Cieszy nas zainteresowanie mediów z Wybrzeża. Ufamy, że przełoży się to liczbę gości przybywających w lubelskie i korzystających z połączenia na trasie Gdańsk–Lublin – mówi Piotr Jankowski, rzecznik PLL.
Połączenie Lublin–Gdańsk ma ruszyć 21 czerwca. To nasza najszybciej sprzedająca się obecnie trasa – mówi Mateusz Kokosiński, dyrektor handlowy Eurolotu.