

Na ulicach Lublina można zobaczyć dwa elektryczne samochody z logo PGE Dystrybucja. Elektrycy nie tylko jeżdżą tymi autami w celach służbowych, ale także prowadzą program badawczy.

– Praca elektrycznych aut w codziennych warunkach, szybkość ładowania i jego wpływ na pracę sieci elektroenergetycznej są szczegółowo analizowane w ramach projektu badawczego „Transport zeroemisyjny w PGE Dystrybucja” – mówi Adam Rafalski, rzecznik PGE Dystrybucja.
Celem badań będzie uzupełnienie brakującej wiedzy na temat wpływu ładowania pojazdów elektrycznych na sieć zasilającą, identyfikację zakłóceń i anomalii. – Uzyskane wyniki pozwolą na opracowanie koncepcji nowej technologii ładowarki małej mocy typu Wallbox, do zastosowania w domowym garażu, z możliwością integracji z Odnawialnymi Źródłami Energii oraz dwukierunkowym transferem energii – dodaje Rafalski.
Polega to na tym, że samochód elektryczny podczas ładowania pobiera energię, ale gdy ma pełne akumulatory, może ją także oddawać do sieci.
Przypomnijmy, że PGE Dystrybucja wspólnie z Politechniką Lubelską realizuje projekt ładowarki pojazdów elektrycznych, umiejscowionej w słupach oświetlenia ulicznego. Pierwsze efekty pracy naukowców z PL poznamy już w styczniu.