Z dużym odzewem spotkała się nasza prośba o wskazanie ulic, na których Waszym zdaniem można znieść ograniczenia prędkości. To m.in. al. Witosa, al. Andersa i al. Solidarności. Czekamy na kolejne propozycje. Wszystkie przekażemy urzędnikom.
Znaku przy Krochmalnej już nie ma i niebawem mogą znikać kolejne ograniczenia prędkości. Postanowiliśmy wspólnie z Wami podpowiedzieć urzędnikom, którym ulicom powinni się szczególnie przyjrzeć. – Czekamy na konkretne sugestie i sygnały od kierowców – przyznaje Andrzej Bałaban, naczelnik Wydziału Zarządzania Ruchem w Zarządzie Dróg i Mostów.
Pierwsza propozycja to podniesienie do 80 km/h dopuszczalnej prędkości na ciągu al. Witosa – al. Tysiąclecia między światłami przy Doświadczalnej a rondem przy Zamku. – Są tu tylko dwa przejścia dla pieszych, w tym jedno można by po prostu zamknąć, gdyż piesi mają do dyspozycji kładkę koło Carrefoura – pisze nasz Czytelnik i dodaje, że przejście przy Młynie Krauzego jest rzadko uczęszczane.
Kolejny pomysł to 60 lub nawet 70 km/h na al. Andersa od ronda w stronę al. Spółdzielczości Pracy i dalej na al. Smorawińskiego. – To byłoby usankcjonowanie rzeczywistego stanu. Jezdnia jest dobrej jakości i chyba nikt oprócz "elek” nie jeździ w tym miejscu 50 kmh – dodaje Czytelnik. Wskazuje też, że światła na skrzyżowaniu z Chodźki powinny działać tak, by skręcający w lewo nie musieli wypatrywać, czy ktoś inny nie jedzie na wprost.
Dostaliśmy też sugestię, by na al. Solidarności między Ducha a al. Warszawską podnieść prędkość do 70 km/h, zlikwidować ograniczenie prędkości do 30 km/h na ul. Nowy Świat za skrzyżowaniem z ul. Smoluchowskiego. Internauta Marek sugeruje 70 km/h na al. Warszawskiej od al. Solidarności i 60 km/h na Drodze Męczenników Majdanka, a użytkownik qwerty proponuje m.in. 70 km/h na nowym odcinku ul. Jana Pawła II.