![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Utrudnienia na głównej trasie mają się pojawić już latem i będą dość poważne](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2016/2016-06/767988141cba2e6f7508ceed10f672e6.jpg)
Z dużymi utrudnieniami w ruchu na Drodze Męczenników Majdanka będzie się wiązać budowa dwóch sygnalizacji świetlnych i przedłużenia ul. Garbarskiej. Prace mogą się zacząć w drugiej połowie lipca, a miasto wczoraj wybrało ich wykonawcę.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Inwestycja ma pochłonąć 6,3 miliona zł i polegać na przedłużeniu ul. Garbarskiej do Drogi Męczenników Majdanka oraz przebudowie powstałego w ten sposób skrzyżowania i zamontowaniu w tym miejscu sygnalizacji świetlnej. Drugie światła w ramach tego samego zlecenia mają powstać na skrzyżowaniu Drogi Męczenników Majdanka ze Startową.
Utrudnienia na głównej trasie mają się pojawić już latem i będą dość poważne. Jezdnia może być zwężona aż o połowę. Wszystko przez to, że w powstającej przecznicy trzeba zbudować kanalizację burzową, która ma łączyć się z kanałem biegnącym pod Drogą Męczenników Majdanka i to pod samym środkiem jezdni.
Miasto zapewnia, że będzie naciskało na wykonawcę robót, by pracował jak najszybciej. Zgodnie z umową roboty mogłyby trwać nawet do września przyszłego roku. – Ale plan jest taki, żeby inwestycja zakończyła się jeszcze w tym roku – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Możliwe jest też, że drogi zostaną przygotowane przed sylwestrem, ale ostatnia warstwa asfaltu zostanie ułożona wiosną. Wszystko zależy od tempa prac.
To dlatego miasto planuje jak najszybciej podpisać umowę ze zwycięzcą przetargu, czyli Komunalnym Przedsiębiorstwem Robót Drogowych, które złożyło najtańszą ofertę. Wynik przetargu uprawomocni się w pierwszych dniach lipca, wtedy też ma dojść do podpisania umowy, a KPRD dostanie dwa tygodnie na opracowanie harmonogramu prac.
Efektem przebudowy ma być też poszerzenie jezdni Drogi Męczenników Majdanka. Na skrzyżowaniu z ul. Wrońską i Garbarską, jak i wyżej, ze Startową, kierowcy będą mieć po dwa pasy ruchu do jazdy na wprost, z czego jeden ma służyć też do skrętu w prawo. Obok będzie pas do skrętu w lewo. Taki podział pasów obowiązywać ma dla obu kierunków jazdy.