W lepszych warunkach pojadą od września pasażerowie czterech pociągów z Lublina. Zmiana kategorii TLK na InterCity oznacza wymianę taboru. Dłużej za to poczekamy na nowoczesne składy DART
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
Zmiana kategorii nie jest jeszcze widoczna w lubelskim rozkładzie na stronie spółki zarządzającej torami. Ale inna spółka, która obsługuje te połączenia zapewnia, że zmiana dojdzie do skutku. Gotowy jest nawet cały harmonogram.
Najwcześniej, bo 1 września, do rangi InterCity awansuje TLK „Rej”, który o godz. 16.26 odjeżdża z Lublina do Bydgoszczy. Czas przejazdu na najbardziej interesującym lubelskich pasażerów odcinku z-do Warszawy Centralnej pozostanie bez zmian.
2 września kategorię zmieni TLK Czartoryski do Gdyni (odjazd o 11.21, podróż do Warszawy Centralnej wydłuży się o 6 minut) i TLK Lublinianin do Bydgoszczy (odjazd o 4.26, czas przejazdu do stolicy bez zmian). A 4 września TLK San kursujący w jedną stronę Bydgoszczy i Kołobrzegu (odjazd o 8.26), zaś w drugą do Przemyśla, a od 17 października tylko do Rzeszowa.
– Składy będą zestawione z wagonów o podwyższonym standardzie, co wpłynie na komfort jazdy podróżnych. Cena biletów się nie zmieni – informuje w odpowiedzi na nasze pytania biuro prasowe spółki PKP Intercity.
Kategoria pociągów InterCity została przywrócona w grudniu ubiegłego roku. Połączenia pod tym szyldem obsługują wagony nowe lub zmodernizowane dzięki unijnym funduszom.
W grudniu bieżącego roku do obsługi połączeń tej kategorii mogą być skierowane pierwsze z 20 nowych składów DART, które powstają na zlecenie przewoźnika w fabryce spółki Pesa w Bydgoszczy. Tamtejszy oddział TVP poinformował niedawno o zmianach w umowie na dostawę tych pociągów. Według tych doniesień termin, w którym wszystkie składy muszą być przekazane przewoźnikowi, przesunięto na koniec roku. Pierwotnie była mowa o końcu października.
TVP Bydgoszcz powołując się na PKP Intercity poinformowała też, że pierwsze pociągi DART (o ile zostaną dostarczone) mogą wyjechać na tory jeszcze w grudniu, natomiast pozostałe do końca pierwszego kwartału przyszłego roku.
Pociągi zamówione przez PKP Intercity wyposażone są w szereg udogodnień, m.in. klimatyzację, przedział barowy czy ułatwienia dla niepełnosprawnych.