118 tys. zł dostanie pływacki mistrz Konrad Czerniak za użyczenie wizerunku kompleksowi wodnemu Aqua Lublin. Na taką kwotę opiewa zlecenie udzielone mu przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
– Umowa została zawarta na 21 miesięcy – informuje Karol Adamaszek z Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Spółka zarządzająca nowym centrum wodnym Aqua Lublin liczy na to, że nazwisko wicemistrza świata i wielokrotnego medalisty „przyciągnie na obiekt wielu klientów kibicujących mu i śledzących jego karierę”.
Takie stwierdzenie znalazło się w oficjalnym ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia przez MOSiR. Czytamy w nim również, że udostępnienie wizerunku przez znanego pływaka „jest ważne w aspekcie promocji i reklamy obiektu” i że patronat Czerniaka sprawi, że zawodnicy będą mieć większą motywację do trenowania i osiągania lepszych wyników „a zatem podnoszenia rangi obiektu wśród naszych krajowych pływalni olimpijskich”.
Kontrakt ważny do połowy września 2017 r. wyceniono na 118 tys. zł brutto. MOSiR woli eksponować za to kwotę netto: 96 003 zł. – To jest realne obciążenie finansowe po stronie MOSiR – podkreśla Adamaszek. W zamian Czerniak zgodził się zostać „twarzą” Aqua Lublin. – Wyraził zgodę na wykorzystanie swojego wizerunku podczas wszelkich audycji, w których podawane będą informacje na temat obiektu oraz w materiałach reklamowych wszelkiego rodzaju promujących obiekt – dodaje przedstawiciel MOSiR.
Pływacki mistrz zobowiązał się również „uczestniczyć w ważnych wydarzeniach sportowych obiektu Aqua Lublin zgodnie z przyjętym wcześniej kalendarzem imprez”. A także służyć swym wizerunkiem na potrzeby organizacji zawodów o puchar jego imienia. Pierwsza taka impreza odbyła się 22 grudnia, a zarządca Aqua Lublin uznaje ją za sukces: – Zgłosiła się rekordowa liczba 503 uczestników, a na trybunach zasiadło ok. tysiąca widzów – podkreśla Adamaszek.
Konrad Czerniak ma też przekazać medale, puchary i zdjęcia do poświęconej mu pamiątkowej gabloty w budynku Aqua Lublin. Umowa zakazuje pływakowi podejmować działania na rzecz konkurencji, „w szczególności nie udostępniać swojego wizerunku na potrzeby działań o charakterze sportowym, rekreacyjnym, promocyjnym i komercyjnym”.
Kompleks Aqua Lublin otwarty w połowie października przeżywał prawdziwe oblężenie przez pierwszy miesiąc, gdy trwała promocja i wszystkie bilety były tańsze o połowę. W tym czasie obiekt odwiedziło 67 051 klientów. Po zakończeniu promocji zainteresowanie gwałtownie zmalało.