Po ostatnich kontrolach busów na trasie Lublin–Warszawa posypią się kary. Inspektorzy transportu drogowego sprawdzali ostatnie wieczorne kursy. Efekt 97 kontroli to 51 mandatów i 24 postępowania administracyjne.
Kierowca w ciągu dnia może prowadzić pojazd maksymalnie 9 godzin. Dwa razy w tygodniu, ten czas może być wydłużony do 10 godzin, przy zachowaniu odpowiedniej przerwy na odpoczynek.
– Rzeczywistość odbiega od norm – dodaje Szabała. – Mandaty kierowcy dostali za przekroczenie prędkości, a 24 postępowania administracyjne rozpoczęliśmy pod kątem przekroczenia norm czasu pracy. Kierowcy prowadzili pojazd po 11, 12 godzin dziennie. To zagraża bezpieczeństwu przewożonych pasażerów, bo zmęczony kierowca jest równie niebezpieczny, jak nietrzeźwy.
Większość (18) naruszeń czasu pracy kierowców inspektorzy stwierdzili w autobusach firmy Contbus.
– Wynika to nie tylko z wadliwego, naszym zdaniem, rozkładu jazdy tej firmy. To jest również potwierdzenie złej organizacji pracy kierowców Contbusa. Czas przejazdu Lublin–Warszawa jest określony na 2,5 godziny. Wszyscy inni operatorzy mają 3-godzinny rozkład – kończy Mariusz Szabała.