

Dwie firmy stanęły do przetargu na wożenie pasażerów komunikacji miejskiej. Ich oferty otwarto wczoraj w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego.

O takie zlecenie starają się firmy, które już były obecne na lubelskim rynku: Meteor z Jaworzna i Autobusowe Konsorcjum Lubelskie. W części dotyczącej kursów 10 krótkimi autobusami tańszy był Meteor (983 tys. zł), a droższe AKL (1,1 mln zł). W przypadku kursów 10 przegubowcami tańsze jest AKL (1,3 miliona zł), a droższy Meteor (1,5 mln zł).
Pierwsza piątka krótkich autobusów wyjedzie na ulice 1 września, a pozostałe od listopada. A w październiku kursy mają rozpocząć przegubowce. Krótkie autobusy obsłużą linie 6, 13, 29, 34, 78 i 79, a dłuższe: 9, 10 oraz 17.
- Umowy będą obowiązywały do końca stycznia 2015 r. - informuje Justyna Góźdź z ZTM. Wtedy na ulicę powinny wyjechać fabrycznie nowe przegubowce należące do przewoźnika wybranego w ponownym przetargu, w którym otwarcie ofert zostało zaplanowane na 4 czerwca.