"Zawód żołnierz” - to tytuł pierwszej historii multimedialnej kampanii reklamowej, zachęcającej młodych ludzi do wstępowania w kamasze.
Vena Art wygrała konkurs zorganizowany przez Departament Wychowania i Promocji Obronności MON. Trzeba było przygotować scenariusz 30-sekundowego spotu reklamowego oraz 20-minutowego filmu promocyjnego.
Premiera obydwu odbyła się w weekend na Przystanku Woodstock. 20-minutowy film promocyjny nagrany w pięciu wersjach językowych będzie prezentowany na targach, wystawach i pokazach wojskowych.
Prawdopodobnie trafi również do szkół na lekcje przysposobienia obronnego. Z kolei 30-sekundowy spot reklamowy już jest emitowany na wszystkich kanałach Telewizji Polskiej.
Zdjęcia do obu materiałów były kręcone w czerwcu m.in. w Krzesinach, Gdyni, Warszawie, Hrubieszowie i Lublinie.
- Każda z kilkudziesięciu tysięcy klatek 20-minutowego filmu poddana została kolorowaniu upodobniającego materiał do taśmy filmowej. Zastosowano też animacje 3D oraz muzykę specjalnie skomponowaną pod obraz - wyjaśnia Norbert Rudaś z Vena Art, scenarzysta i reżyser obu produkcji.
- W taki sam sposób został przygotowany spot do telewizji. Chcieliśmy pokazać, że służba w polskim wojsku to honor, prestiż, ale też ogromna przygoda - dodaje Rudaś.
Właśnie tym resort obrony chce skusić młodych ludzi do wstępowania do wojska. Kampania (obejmująca także billboardy i reklamy prasowe) ma trafić głównie do mężczyzn i kobiet w wieku 17-25 lat, którzy są zainteresowani techniką, wojskowością, informatyką, prowadzący aktywny tryb życia, lubiący ryzyko i deklarujący patriotyzm.
Zawodowy żołnierz dostaje w Polsce stałą pensję (ok. 1,8 tys. zł brutto miesięcznie), dodatki, które mogą wynieść nawet 800 zł, a także 26 dni urlopu wypoczynkowego. I emeryturę po 15 latach.
(MB)