Frankfurt, Mediolan, Oslo, Sztokholm i Gdańsk - na lotniskach w tych miastach promować się będzie województwo lubelskie. W planach są też reklamy na pokładach samolotów linii Wizz Air, Ryanair i być może także Eurolot
Kampania wystartuje najprawdopodobniej w marcu. - To będzie nie tylko kampania wizerunkowa, chcemy promować konkretne produkty turystyczne - mówi Dariusz Donica, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim.
Pierwszy etap kampanii to promocja na lotniskach. W przetargu była mowa o przynajmniej trzech portach zagranicznych i dwóch krajowych mających połączenie z Lublinem. Reklamy naszego województwa będzie można więc zobaczyć we Frankfurcie, Oslo, Mediolanie i Sztokholmie. W tym ostatnim mieście planowana jest impreza promująca nasz region przy okazji inauguracji połączeń do stolicy Szwecji (pierwszy lot odbędzie się 21 maja). Podobne wydarzenie planowane jest na mediolańskim lotnisku Malpensa przy okazji rozpoczęcia wystawy Expo 2015. Niewykluczone są też reklamy na jednym z portów w Londynie (Luton lub Stansted).
W kraju kampania będzie przeprowadzona tylko w Gdańsku, bo loty do Warszawy zostały zlikwidowane w styczniu. Urzędnicy nie wykluczali promocji na warszawskim Okęciu, ale okazało się, że nie ma takiej możliwości.
- To byłoby niezgodne z zapisami przetargu, dlatego kwota zlecenia (2 mln zł - red.) zostanie zmniejszona o kilkadziesiąt tysięcy, jakie według kosztorysu pochłonęłaby reklama w Warszawie - mówi dyrektor Donica.
Drugi etap to promocja na pokładach samolotów latających do i z Lublina, a także na stronach internetowych przewoźników i w magazynach pokładowych.
Reklamy województwa lubelskiego pojawią się w maszynach linii Wizz Air (latają do Londynu Luton, Oslo i wkrótce do Sztokholmu) i Ryanair (Londyn Luton), a być może także Eurolot (Mediolan i Gdańsk).