Umożliwienia dobrego wyjazdu z ul. Żywnego w ul. Koncertową domaga się od prezydenta radny Mariusz Banach (Wspólny Lublin)
Podkreśla, że po oddaniu do użytku nowych bloków po drugiej stronie ul. Koncertowej znacznie utrudniony zostanie wyjazd w lewo z ul. Żywnego, bo mieszkańcy os. Chopina będą musieli ustąpić pierwszeństwa wyjeżdżającym z nowego osiedla.
Na zmiany na skrzyżowaniu nie ma jednak funduszy w kasie miasta, a światła kosztowałyby kilkaset tysięcy złotych.
Roztocze
Jeszcze dziś na skrzyżowaniu al. Kraśnickiej z ul. Roztocze dopuszczona powinna zostać możliwość zawracania przez kierowców jadących ul. Roztocze od strony ul. Jana Pawła II.
O to, by pozwolić na zawracanie w kierunku kościoła zabiegał od roku radny Dariusz Jezior (PiS). Ratusz zapowiada wymianę szkiełka w sygnalizatorze i zamontowanie nowych znaków określających przeznaczenie poszczególnych pasów ruchu.
Tu bez zmian
Nie będzie ograniczenia tonażowego do 8 t na ul. Krężnickiej – odpowiada Ratusz na prośbę radnego Leszka Daniewskiego (PO). Radny tłumaczył, że ciężarówki jadące tranzytem zbyt często pojawiają się na nieprzystosowanej do tego ulicy niszcząc jej nawierzchnię i powodując powstawanie kolein, w których tworzą się kałuże. Ratusz odpowiada, że ograniczenie tonażu „spowoduje dodatkowe utrudnienia” dla działających tu, a zakaz musiałby obowiązywać także na ul. Janowskiej.
Osiem sekund zielonego światła
O usprawnienie wyjazdu z ul. Parysa w al. Kraśnicką wystąpił do prezydenta miejski radny Jarosław Pakuła (PO).
– Niejednokrotnie trzeba czekać cztery, pięć zmian świateł, żeby skręcić w lewo – tłumaczy Pakuła. Ratusz na razie w tej sprawie nie mówi zbyt wiele: – To pierwsza interwencja w tej sprawie, wcześniej nikt się do nas z tym problemem nie zgłosił – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.
Wyjeżdżający z ul. Parysa w lewo mają tylko osiem sekund zielonego światła.