Cztery z dziesięciu nowych przegubowców MPK wyjadą dziś po raz pierwszy na ulice. Pasażerowie, którzy będą chcieli wsiąść do tylnej części autobusu za przegubem lub z niej wysiąść będą musieli wcześniej wcisnąć przycisk. Jeśli nie wcisną – drzwi się nie otworzą.
• Uwaga wsiadający! Na zewnętrznej stronie pojazdu przycisk umieszczony jest na ścianie autobusu. Jest okrągły i widać na nim rysunek dłoni. Po zmroku powinien być dobrze widoczny, bo ma wbudowane diody.
• Uwaga wysiadający! Inaczej jest wewnątrz autobusu. Tu drzwi można otworzyć przyciskiem "stop”. Ale nie dowolnym, a jedynie tym umieszczonym przy samych drzwiach. – Raczej powinno być napisane "drzwi” a nie "stop” – przyznaje Piotr Kłak, kierowca autobusu.
MPK miało do dziś umieścić obok drzwi specjalne naklejki wyjaśniające pasażerom, jak je otwierać. Szczególnie potrzebne będą wewnątrz pojazdu.
Drzwi po otwarciu zamkną się samoczynnie, ale jeśli ktoś nie zdąży przekroczyć progu, będzie mógł otworzyć je ponownie tym samym przyciskiem. Specjalne czujniki mają nie dopuszczać do tego, by drzwi przycięły pasażera – jeśli napotkają opór, same się otworzą.
W taki system wyposażonych będzie wszystkich 10 nowych przegubowców mercedes conecto. Podobne rozwiązania MPK chce stosować także w pojazdach kupowanych w przyszłości.