Zaplanowano trzy trasy nocnej komunikacji. Linie przebiegają przez centrum miasta i prowadzą do największych osiedli Lublina. Linie przecinają się przy dworcu PKP. Małe, żółte busy będą jeździć wyłącznie od piątku do niedzieli w godz. 23–3.30 (średnio co godzinę).
Nowa oferta MPK skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, bawiących się w dyskotekach w centrum miasta. – To świetny pomysł. Wynajmuję stancję blisko dworca PKP. Zazwyczaj z klubu do domu wracałam na piechotę. Czasem bałam się – mówi Aneta, studentka polonistyki KUL.
– Trochę drogo – dodaje Jurek. – Ale taniej niż taksówką.
Konkurencji ze strony MPK nie obawiają się taksówkarze. – Młodzi często wracają w kilka osób. Wtedy taksówką wyjdzie im taniej niż busem – sugeruje Piotr Zieńczuk.
W Lublinie nocna komunikacja autobusowa została zlikwidowana w październiku 1989 roku. Nocne busy na początek będą jeździć tylko przez dwa miesiące. Jeśli eksperyment powiedzie się i pojazdy nie będą woziły powietrza, to żółte busy zostaną uruchomione na stałe.
Tak pojadą busy
Linia nr 301: Felin – Droga Męczenników Majdanka – Wolska – Dworzec PKP – Piłsudskiego – Narutowicza – Okopowa – Lipowa – Al. Racławickie – Al. Warszawskie – Zbożowa.
Linia nr 302: Węglin – Orkana – Armii Krajowej – Boh. Monte Cassino – Zana – Filaretów – Jana Pawła II – Nadbystrzycka – Narutowicza – pl. Wolności – Zamojska – 1 Maja – Dworzec PKP – Wolska – Łęczyńska – Gospodarcza – Mełgiewska – Andersa – Koryznowej – Niepodległości – Daszyńskiego.
Na czas remontu ulicy Bernardyńskiej autobusy linii 300 i 302 będą korzystać z objazdu ulicami Mościckiego i Rusałki.