Zarząd Transportu Miejskiego złagodził wymagania co do nowych 20 niskopodłogowych trolejbusów z dodatkowym napędem spalinowym. Nieprzekraczalny próg zużycia paliwa został podniesiony z 45 do 53,6 litra na 100 km. Przyciski do otwierania drzwi nie muszą być już dotykowe, wystarczą mechaniczne.
W dotychczasowej wersji była mowa o tym, że dostawca musi mieć na koncie dostawę 12 trolejbusów i wyposażenie siedmiu pojazdów w dodatkowe układy pozwalające na jazdę bez zasilania z trakcji. Teraz mowa jest tylko o pięciu trolejbusach, a wymóg doświadczenia w sprawie dodatkowego napędu został wykreślony.
Koniecznością wprowadzenia zmian do specyfikacji ZTM tłumaczył kilka dni temu przesunięcie terminu otwarcia ofert przetargowych.
Czas na ich składanie miał upłynąć w miniony poniedziałek, ale urzędnicy wyznaczyli nową datę: 18 czerwca.