Elżbieta Sawerska, 24-letnia modelka z Lublina i Miss Polski 2004, zachęci nas do kupowania produktów oznaczonych marką "Lubelskie”.
- Zależy mi żeby Lubelszczyzna zmieniła się. A być "twarzą” kampanii jest bardzo miło - przyznała na dzisiejszej konferencji prasowej Elżbieta Sawerska. W castingu na "twarz” marki "Lubelskie” pokonała 27 konkurentek (i jednego pana, który przez przypadek stanął w szranki).
Modelka ma na koncie nie byle jakie sukcesy, m.in.: udział w pokazach mody w Mediolanie, zdjęcia w prestiżowym magazynie Vogue oraz tytuł Miss Polski 2004. Teraz prowadzi własną agencję modelek i modeli oraz pisze pracę magisterską o rewitalizacji miasta (na Wydziale Politologii UMCS).
Jeszcze w tym tygodniu ruszy praca nad telewizyjnymi reklamówkami. Zobaczymy je po raz pierwszy 3 września. Marka "Lubelskie” będzie reklamowana również w radiu, prasie i na bilboardach. Do 150 tys. mieszkań trafią ulotki. Przygotowanie loga i jego promocja pochłonie 329 tys. zł brutto. 75 procent pieniędzy da Unia Europejska, resztę dołoży budżet państwa.
Prawo do używania marki dostaną firmy, których produkty i usługi są na najwyższym poziomie. Pierwszy certyfikat będzie przyznany jesienią. Jeszcze nie ogłoszono zasad przyznawania wyróżnienia.
- O promocji w całym kraju pomyślimy w przyszłym roku. Najpierw chcemy napędzić koniunkturę lokalnym patriotyzmem. Żeby każdy wiedział, że kupując oznaczone produkty pomaga w rozwoju Lubelszczyzny - mówił Jachim.