Gotowa jest już warstwa wiążąca na drodze startowej i drodze kołowania. W samym terminalu do zrobienia pozostało niewiele – aktualnie spółka Budimex zajmuje się tzw. białym montażem, czyli np. umywalkami.
Równolegle prowadzone są prace przy budowie oświetlenia nawigacyjnego ułatwiającego pilotom orientację w terenie. Konsorcjum, którego liderem jest spółka Mota Engil, instaluje tutaj oświetlenie krawędziowe niezbędne do lotów wykonywanych po zapadnięciu zmroku.
Tuż obok drogi startowej toczą się roboty przy budowie tzw. płyty samolotu zagrożonego. To miejsce dla maszyn zagrożonych m.in. atakiem terrorystycznym, wyciekiem paliwa lub takie, które należy odizolować ze względu na zagrożenie chorobami zakaźnymi. W tym miejscu robotnicy wykonują podbudowę z kruszywa.
W samym terminalu do zrobienia pozostało niewiele – aktualnie spółka Budimex zajmuje się tzw. białym montażem, czyli umywalkami, sanitariatami itp.
W budynku technicznym terminalu prowadzone są roboty wykończeniowe, podobnie jak w budynku techniczno-garażowym i gmachu lotniskowej straży pożarnej. W dwóch ostatnich obiektach trwa także montaż instalacji sanitarnych i elektrycznych.
W porcie lotniczym powstają również fundamenty pod zbiorniki zakładowej stacji paliw oraz posadzki w pomieszczeniach technicznych, kolejne warstwy dachu i elewacja budynku, a także montaż drzwi i okien.
Jednocześnie trwają prace związane z budową dróg i parkingów w tzw. strefie landside, a na drogach pożarowych, patrolowych i technicznych powstaje dolna warstwa mrozoodporna, podbudowa z tłucznia i asfaltowa warstwa wiążąca.