Poważnie opóźniona jest przebudowa strategicznego skrzyżowania al. Solidarności z ul. Dolną 3 Maja i Prusa. Jednego z podwykonawców trzeba było usunąć z budowy. Ratusz stracił cierpliwość i zarządził na miejscu inwentaryzację.
Prace i tak musiały spowodować utrudnienia. Zamknięta jest ul. Prusa, inaczej skręca się w Dolną 3 Maja, zwężona jest jedna z jezdni al. Solidarności. – Po południu i tak tworzyły się tu korki, teraz jest gorzej, a jeśli to wszystko miałoby trwać jeszcze po wakacjach, to byłaby całkowita porażka – mówi pan Adam, mieszkaniec Czechowa.
Tymczasem, prace się przeciągają. – Tak, są opóźnienia. Nie jesteśmy zadowoleni z tempa robót – przyznaje Eugeniusz Janicki, dyrektor Zarządu Dróg i Mostów. – Prace związane z sygnalizacją i oświetleniem są wykonywane nawet z wyprzedzeniem. Ale te z branży drogowej są opóźnione.
Jak duża jest obsuwa? Północna jezdnia al. Solidarności (prowadząca od Zamku w kierunku Czechowa), której poziom trzeba sporo podnieść, do dziś nie została zamknięta. – Miało to się stać dwa tygodnie temu – stwierdza Janicki.
Kłopoty, jak z Chińczykami na A2
Kiedy się stanie – też nie wiadomo. Nie da się zamknąć jezdni, jeśli wcześniej nie zostaną zbudowane tzw. przewiązki umożliwiające przejazd z jednej jezdni na drugą. A przewiązek też jeszcze nie ma. – Rozpoczęcie ich budowy wykonawca zapowiada na przyszły tydzień – mówi Alina Zalewska z ZDiM.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że z budowy zeszła jedna z firm będących podwykonawcą Mostostalu, który musiał przejąć jej rolę. Sytuacja była identyczna, jak ta z Chińczykami budującymi autostradę A2: najpierw firma zgadza się pracować za określoną stawkę, rozpoczyna roboty, ale ich dalsze prowadzenie uzależnia od podniesienia stawki.
– Pożegnaliśmy się z tym podwykonawcą, na jego miejsce wprowadziliśmy już jedną firmę, druga zacznie pracę w sobotę, a trzecia w poniedziałek – informuje Mariusz Zieliński, kierownik robót z Mostostalu Warszawa. – Jeśli chodzi o harmonogram, to niedługo powinniśmy być już na prostej.
Mimo tych zapewnień Ratusz zdecydował, że bardzo dokładnie prześwietli postępy drogowców.