W ramach zestawienia porównano 25 systemów rowerów miejskich, funkcjonujących w takich aglomeracjach jak Warszawa czy Katowice, ale również w mniejszych miastach, jak chociażby Kołobrzeg czy Legnica. Pod lupę wzięto także Lublin.
W rankingu wzięto pod uwagę ilość rowerów, stacji, osób zapisanych w systemie, koszty wypożyczenia roweru, ilość wypożyczeń w sezonie oraz jego długość.
– Jednym z naszych celów było sprawdzenie wystarczalności danego systemu dla ośrodka miejskiego, w którym działa. Pozyskane dane zestawiliśmy z takimi zmiennymi jak populacja miasta czy jego powierzchnia. W ten sposób uzyskaliśmy informacje na temat odsetka populacji miasta, który jest zapisany do systemu, czy średniej ilości wypożyczeń (w sezonie) przypadającej na jedną osobę zapisaną w systemie. Dodatkowe punkty przyznawaliśmy tym systemom, które posiadają udogodnienia dla użytkowników takie jak: możliwość wypożyczenia tandemów, rowerów familijnych/cargo oraz elektrycznych – informuje Michał Pawlak z firmy Dadelo, która przygotowała raport.
Jak wypadł Lublin w porównaniu z innymi miastami? Sprawdź w galerii.