Wymaga m.in. wykształcenia wyższego technicznego w zakresie budownictwa o specjalności drogowej, co najmniej 5-letniego stażu pracy i znajomości aktów prawnych dotyczących drogownictwa. Wśród dodatkowych wymagań jest m.in. 3-letni staż na stanowisku kierowniczym. Nie ma natomiast ani słowa o znajomości języków obcych.
Osoba, której powierzone zostanie to stanowisko będzie zatwierdzać, nadzorować miejskie inwestycje drogowe, w tym ich realizację i rozliczanie. Zwycięzca konkursu najpierw dostanie umowę na pół roku, po tym czasie będzie musiał zdać egzamin, od którego wyniku zależy, czy nadal pozostanie na tym stanowisku. Dokumenty od kandydatów będą przyjmowane do 29 września.
Zarząd Dróg i Mostów to miejska jednostka powstała niedawno z przekształcenia wcześniejszego Wydziału Dróg i Mostów w Urzędzie Miasta. Dyrektorskie stanowisko zachował Eugeniusz Janicki, jednym zastępcą dyrektora jest główny księgowy, zastępcą odpowiedzialnym za sprawy bieżące został Adam Borowy, a osoba nadzorująca inwestycje jest właśnie wybierana w trybie konkursu.