Robotnicy ruszyli z robotami ziemnymi na 4 odcinku S17, czyli obwodnicy Lublina. Na odcinku od węzła Lubartów do Witosa pojawiły się koparki.
Oba te odcinki zbuduje hiszpańska firma Dragados.
Dwa odcinki S17, pomiędzy węzłami: Dąbrowica–Lubartów oraz Lubartów–Witosa, to blisko 23 km drogi. – W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów, na wspólnym przebiegu trzech dróg ekspresowych S12, S17 i S19, oraz dwoma pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa, z rezerwą pod docelowy trzeci pas – wylicza Krzysztof Nalewajko, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Austostrad.
Inwestycja wymaga budowy 30 obiektów inżynierskich, w tym estakady długości blisko 1 km przebiegającej nad doliną Bystrzycy Jakubowickiej w sąsiedztwie cennego przyrodniczo obszaru Natura 2000. Będzie to najbardziej skomplikowana operacja inżynierska na tym odcinku. Do tego stopnia, że już na wiosnę wykonawca zmieni koryto Bystrzycy, aby móc rozpocząć wykonywanie tego zadania.
Przebudowany zostanie także ponad 3-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 19 od granic Lublina w kierunku Lubartowa. Powstanie droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu. Zbudowanych zostanie 51 odcinków dróg dojazdowych łącznej długości ponad 48 km, służących do obsługi ruchu lokalnego.
Zbudowanych zostanie też ponad 24 km ekranów przeciwhałasowych. Kierowcy skorzystają z nowej drogi pod koniec 2013 roku.