
Wyburzenie kamienicy przy placu Bychawskim, przełożenie sieci trakcji trolejbusowej, poszerzenie fragmentu al. Piłudskiego – to główne prace zaplanowane w tym roku przy powstającej Trasie Zielonej. – Niewiele, inwestycja uległa znacznemu spowolnieniu – nie ukrywają miejscy urzędnicy.

Kamienica ma być wyburzona za kilka dni. Zanim do tego dojdzie wykonawcy muszą przygotować się do przełożenia trakcji trolejbusowej, która do tej pory jest podwieszona do przeznaczonego do rozbiórki budynku.
– Trzeba postawić cztery słupy podtrzymujące sieć, dopiero wtedy ekipy przystąpią do wyburzania – mówi Waldemar Szulc, inspektor nadzoru z Wydziału Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta.
Szulc liczy, że rozbiórka budynku rozpocznie się na początku przyszłego tygodnia. – Z samymi robotami uporamy się w ciągu trzech, czterech dni – zapewnia Janusz Dudek, dyrektor techniczny Energopol – Lublin, wykonawcy inwestycji. – Niestety, nie obędzie się bez utrudnień dla kierowców. Trzeba będzie zamknąć po jednym pasie ruchu na al. Piłsudskiego oraz ul. Młyńskiej.
Później ekipy budowlane zajmą się wykonaniem m.in. kanałów ciepłowniczych w rejonie ul. Młyńskiej. – Latem przeniesiemy się na al. Piłsudskiego, która będzie poszerzana na wysokości Szkoły Podstawowej nr 20 – dodaje Dudek.
Na tym mają zakończyć się tegoroczne prace, na które miasto w budżecie zarezerwowało 2,5 mln zł. – To za mało – przyznaje Szulc. – Tempo inwestycji ulegnie znacznemu spowolnieniu.
Kierowcy z nowego połączenia między rondem na Klinie i ul. Młyńską skorzystają dopiero w połowie przyszłego roku. – Wtedy będziemy mogli rozpocząć prace przy wymianie sieci pod placem Bychawskim i ul. 1 Maja. Oznacza to zamknięcie obu tych miejsc dla ruchu – dodaje Dudek.
Trasa Zielona będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rozdzielone pasem zieleni. Wzdłuż jezdni będą zbudowane chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Drugi etap budowy nowej arterii – od pl. Bychawskiego, obrzeżami parku Ludowego do przedłużenia ul. Muzycznej – będzie realizowany w dalszej kolejności.