Każda szkoła otrzymała informację o wynikach wizytacji, z którą mogą zapoznać się samorządy i rodzice. Raport przedstawia ogólną sytuację w postaci procentowych wskaźników. Kurator Wojciech Żukowski wzbrania się jednak przed wystawieniem oświacie Lubelszczyny oceny, na przykład w sześciostopniowej skali szkolnej. Tymczasem opisane w raporcie działania wskazują, że w połowie placówek nauczanie jest schematyczne i mało efektywne. Można by więc zaryzykować wystawienie trójki z plusem.
– Po raz pierwszy szkoły były wizytowane według ujednoliconych procedur i o ich pracy mieli możliwość wypowiedzenia się rodzice i uczniowie – mówi kurator W. Żukowski. – Niemniej wysoka jakość nauczania w jednej placówce nie jest równoznaczna z wysoką jakością nauczania w innej. Funkcjonują przecież w różnych środowiskach, w jednych uczniowie zdobywają wiele wiedzy w domu. W innych – jedynym jej źródłem jest szkoła. Trudno je zatem sprawiedliwie porównywać.