Projekty przedłużenia trakcji trolejbusowej do ul. Choiny zamawia Zarząd Dróg i Mostów. Sieć miałaby prowadzić do granicy miasta, gdzie powstać ma nowa pętla z dużym parkingiem, samoobsługową stacją naprawy rowerów i miejscem do odpoczynku pod dachem.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
Wszystkie projekty wraz z kompletem dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę miasto chce mieć najpóźniej w maju przyszłego roku. Na pierwszy kurs trolejbusem na Czechów możemy jednak jeszcze poczekać, bo prace nie będą się ograniczać do samego tylko rozwieszenia drutów.
Trakcja trolejbusowa ma biec od istniejącej pętli obok szpitala dziecięcego przez ul. Chodźki, al. Smorawińskiego, ul. Szeligowskiego i ul. Choiny. Oznacza to definitywne odejście miasta od wcześniejszej koncepcji zakładającej, że trolejbusy pojadą na wprost przez ul. Chodźki za biurowcem Orange i hipermarketem Real, a do ul. Szeligowskiego przedostaną się przez ul. Czapskiego. Z takich rozwiązań miasto rezygnuje. Trolejbusy będą jeździć tak, jak linia 26.
Nowa sieć zakończy się przy pętli, która ma powstać przy ul. Choiny obok granicy Lublina i być przystankiem końcowym zarówno dla linii kończących teraz kursy przy ul. Paderewskiego, jak i tych kończących trasy na ul. Koncertowej.
Równocześnie miasto zamawia projekt takiej pętli, która ma być wyposażona w przyłącze do ładowania autobusów elektrycznych. Obok niej znajdzie się parking na minimum 50 aut mający umożliwić osobom spoza miasta pozostawienie samochodu i kontynuowanie podróży autobusem lub trolejbusem. Parking ten ma również pomieścić 100 rowerów, obok ma być miejsce na stację Lubelskiego Roweru Miejskiego, zadaszone miejsce odpoczynku dla cyklistów oraz samoobsługowa stacja naprawy jednośladów.
To samo zamówienie dotyczy też projektu poszerzenia ul. Choiny od ul. Zelwerowicza do nowej pętli i ustawienia obok niej budynku z osobnymi toaletami dla kierowców i pasażerów. Na odcinku tym wyznaczony ma być zespół przystanków przy ul. Pienińskiej. Miasto zleca ponadto opracowanie dokumentacji dla przebudowy skrzyżowań al. Smorawińskiego z ul. Chodźki, Szeligowskiego z Czapskiego oraz skrzyżowania ul. Elsnera z al. Kompozytorów Polskich.
Wymagane będzie ponadto przedłużenie ul. Żywieckiej jako pieszego dojścia do ul. Choiny.
W ramach tego zlecenia zaprojektowane mają być przyłącza do montażu automatów biletowych na pętli przy granicy miasta, obok hipermarketu Real i na przystanku Chodźki-szpital 02. W tych miejscach przewidziane są też przystankowe wyświetlacze, które mają się pojawić także na przystanku Chodźki-szpital 01 oraz na przystankach w stronę centrum: Śliwińskiego 02, Żywnego 02, Żelazowej Woli 02 i Skrzypcowa 02.