Ponad pół miliona złotych kosztowała miejską kasę ostatnia doba odśnieżania Lublina. Był to był najdroższy dzień tego sezonu.
Wczoraj po drogach zarządzanych przez miasto krążyło kilkadziesiąt pługopiaskarek.
– Koszty prac wykonanych ostatniej doby to około 520 tys. zł, natomiast dotychczasowe koszty związane z zimowym utrzymaniem miasta w tym sezonie wyniosły łącznie ponad 2,9 mln zł – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego Ratusza. – W firmach zajmujących się zimowym utrzymaniem ulic miasto ma do dyspozycji 2800 ton soli, 680 ton piasku oraz 97 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania dróg. Te materiały i sprzęt są wykorzystywane proporcjonalnie do potrzeb.
Dzisiaj pracuje już tylko jedenaście pojazdów oraz siedem brygad odśnieżających ręcznie.
– W pierwszej kolejności odśnieżane są główne ulice miasta, następnie pozostałe, według przypisanej kategorii – informuje Góźdź. – Tereny niebędące w stałym utrzymaniu są monitorowane i odśnieżane w zależności od potrzeb, czyli w tzw. trybie interwencyjnym, na zgłoszenie. Odśnieżanie interwencyjne jest realizowane po wcześniejszym udrożnieniu ulic i terenów objętych stałym utrzymaniem.
Prośby o interwencyjne odśnieżanie ulic należy kierować do Zarządu Dróg i Mostów (tel. 81 466 57 89 – w dni robocze od 6 do 21, w pozostałe od 7.30 do 21). W sprawie alejek położonych poza drogami, np. w parkach, wąwozach, nad rzeką, należy się kontaktować z Wydziałem Gospodarki Komunalnej (tel. 81 466 31 32 – w dni robocze od 7.30 do 15.30). Uwagi dotyczące miejsc w Strefie Płatnego Parkowania można kierować do biura strefy (tel. 81 503 21 38 – w dni robocze od godz. 8 do 18.30). Poza podanymi godzinami można się kontaktować ze Strażą Miejską (tel. 986).