Wiosną na Czubach w Lublinie ruszy budowa nowego marketu niemieckiej sieci Lidl. Powstanie w miejscu, gdzie mieszkańcy mają całodobowy parking i działają hurtownie.
- Czuby to niezbyt bezpieczna dzielnica. Ciekawe, gdzie ja teraz będę na noc zostawiał samochód? - denerwuje się mieszkaniec tej dzielnicy. W takiej samej sytuacji jest około 80 osób, które ostatnio korzystały z tego parkingu. Wypowiedzenie umów otrzymali także właściciele punktów handlu oponami, komputerami i śrubami. Wszyscy muszą się wyprowadzić z końcem marca. Wówczas bowiem ruszy budowa pawilonu handlowego. - Będzie to odpowiednik małego marketu - zapowiada Arkadiusz Mroczek, dyrektor Wydziału Architektury i Administracji Budowlanej w Urzędzie Miasta.
Pozwolenie na budowę zostało wydane w sierpniu ubiegłego roku. O dokument wystąpiła prywatna osoba, która odzyskała wcześniej wywłaszczoną działkę.
- Plan przestrzennego zagospodarowania terenu dopuszcza budowę obiektów handlowych, które są niezbędne dla mieszkańców - wyjaśnia Mroczek. - Dlatego w tym przypadku nie było problemu z wydaniem pozwolenia.
Pod koniec 2002 r. do Wydziału Architektury wpłynął wniosek o przeniesienie pozwolenia budowlanego na firmę Lidl Polska, która wcześniej odkupiła działkę od poprzedniego właściciela. - Duże sieci coraz chętniej inwestują w mniejsze obiekty położone w obrębie jednego osiedla. Przyczyna? Prostsza procedura uzyskania pozwolenia na budowę - tłumaczy Mroczek.
Do budowy hipermarketu - jeśli jego lokalizacja nie jest już uwzględniona w planach - potrzebna jest zgoda radnych. Dla marketów o powierzchni poniżej 2 tys. mkw. takiej zgody nie potrzeba. Powierzchnia planowanego pawilonu, który ma powstać na Czubach, nie przekroczy 1,5 tys. mkw. W ubiegłym roku na mapie handlowej Lublina pojawiły się w ten sposób m.in. dwa supermarkety spożywcze Champion, francuskiej sieci Carrefour.
Lidl to niemiecka sieć sklepów dyskontowych, głównie branży spożywczej. Pawilon na Skarpie będzie pierwszym marketem tej firmy w Lublinie.
Władze miasta zobowiązały inwestora do dodatkowych wydatków. Lidl będzie musiał przebudować na własny koszt fragment ulicy Romantycznej. Większy niż nakazują przepisy ma być też parking przed marketem. W sumie na 120 miejsc postojowych.