Nie opóźni się przebudowa stacji Lublin Główny – zapewnia kolej, choć nie ruszyły wciąż prace zapowiadane na połowę kwietnia. Równocześnie obiecuje kosmetyczne zmiany na innych peronach w regionie.
Wczoraj w południe stacja Lublin Główny wyglądała na wymarłą. Widocznych na peronach robotników można było policzyć na palcach obu rąk, do liczenia podróżnych wystarczyła jedna. Wciąż nie zaczęła się przebudowa przyległego do dworca peronu 1, chociaż miała ruszyć w połowie kwietnia.
Kolej przekonuje, że to nie jest opóźnienie, tylko zmiana kolejności robót. – Wykonawca pracuje teraz przy montażu rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, dlatego ruch pociągów jeszcze nie koncentruje się przy peronach nr 2 i 3 – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – Takie etapowanie nie wpłynie na termin zakończenia prac na stacji Lublin Główny, które planowane są do końca roku.
Rozpoczęcie przebudowy peronu 1 będzie się wiązać z utrudnieniami dla podróżnych, bo od strony pl. Dworcowego zamknięte będzie przejście podziemne. Na peron 2 będzie można dotrzeć specjalnie wyznaczoną drogą od strony ul. Gazowej, albo tunelem od strony ul. Kunickiego. Kiedy należy się tego spodziewać? – Te prace powinny się zacząć w maju – mówi Siemieniec.
Innych zmian można się spodziewać także na kolejnych stacjach w naszym regionie. – W ramach modernizacji linii Siedlce-Terespol budowany jest nowy peron na stacji w Białej Podlaskiej oraz perony na przystanku Biała Podlaska Rozrządowa, z których pasażerowie skorzystają jeszcze w tym roku – zapowiada Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. – Na stacji Biała Podlaska gotowa jest już konstrukcja szerokiej wiaty.
Kolej zapowiada również przeznaczenie ponad 200 tys. zł na „zwiększenie komfortu obsługi podróżnych” na peronach w woj. lubelskim. W planie jest m.in. wymiana oznakowania na stacjach Lublin Północny i Bełżec. – Nowe gabloty informacyjne będą zamontowane na ponad 20 stacjach – dodaje Jakubowski, wymieniając m.in. Borowinę, Rejowiec, Zamość i Dorohusk.