Właśnie dziś, wśród 3600 sztuk modelu peugeota 206, jakie codziennie opuszczają siedem fabryk koncernu, znajdzie się pojazd o numerze fabrycznym 3 000 000! Początek historii tego sympatycznego auta sięga maja 1998 roku, kiedy rozpoczęła się produkcja w Miluzie, i niewiele później w brytyjskim Ryton.
Trzymilionowy egzemplarz 206, który zjedzie z taśmy fabryki w Miluzie, jest trzydrzwiowy, w srebrnym kolorze, napędzany silnikiem 1,4 l, przeznaczony na rynek niemiecki.
600 tys. sztuk sprzedanych w ciągu 9 miesięcy br., to wynik uwodzenia klientów w 121 krajach świata. W Europie Zachodniej „206” ma 4,2 proc. udziału w rynku na koniec września, co oznacza, że jest najlepiej sprzedającym się samochodem.
Na koniec września Peugeot ma ogółem 8,9 proc. udziału w rynku samochodów osobowych w zachodniej Europie, w roku ubiegłym było to 8,5 proc.
Główne rynki dominacji dwieścieszóski to Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy, ale zaraz za nimi Brazylia i Iran. Jak przystało na jubilata, przypomnijmy najważniejsze trofea, jakie zgromadził w swej kolekcji. Zacznijmy od „Złotej Kierownicy” w Niemczech, a dalej „Samochód Roku” w Hiszpanii, Portugalii, Francji, Bułgarii i Republice Czeskiej, Argentynie, Brazylii i w krajach Mercosur; a także na Bliskim Wschodzie – Dubaju i Katarze; L’Automobile piu Belle del Mondo – Najpiękniejszy Samochód Świata w klasie średniej we Włoszech, Najpiękniejszy Samochód Roku we Francji, Najlepszy Samochód importowany segmentu B w plebiscycie czytelników „Auto Motor und Sport” w Niemczech oraz taki sam tytuł od Forum Prasy i ośrodków badawczych motoryzacji w Japonii, i wiele, wiele innych.
„206” cieszy się nadal rosnącym zainteresowaniem w Polsce, nie wyłączając Lubelszczyzny. Największy w regionie przedstawiciel Peugeot Polska: lubelski Expak Andrzeja Kity od początku roku sprzedał w swych salonach w Lublinie, Puławach i Zamościu 250 małych lewków, w tym już kilka najnowszych SW.