Wraz z nastaniem mrozów pojawią się problemy z rozruchem pojazdu. W przeważającej części przypadków są one wywołane przez niesprawny akumulator. Dlatego przed nadejściem zimy warto skontrolować stan akumulatora
Większość kierowców o złym stanie akumulatora dowiaduje się dopiero wówczas, gdy w mroźny poranek nie może uruchomić swojego samochodu. Zapominamy o konieczności sprawdzenia go przed sezonem zimowym. A przecież można taką kontrolę zlecić chociażby przy okazji wymiany opon letnich na zimowe, tym bardziej że większość serwisów oponiarskich nastawia się również na obsługę i sprzedaż akumulatorów.
Standardowa kontrola powinna obejmować zarówno sprawdzenie stanu akumulatora (kontrolę napięcia akumulatora, jego stanu naładowania i zdolności rozruchowej), jak również sprawdzenie napięcia ładowania w samochodzie i upływności prądu z instalacji elektrycznej.
Podczas kontroli może się okazać, że konieczna jest wymiana używanego akumulatora na nowy. W takim przypadku warto wybrać produkt dysponujący dużymi rezerwami energii, jak np. akumulator Bosch Silver, przy którego produkcji zastosowano stop srebra.
Technologia ołowiowo-wapniowo-srebrowa zapewnia akumulatorom całkowitą bezobsługowość. Użytkownik nie musi zajmować się sprawdzaniem stanu elektrolitu i ewentualnym jego uzupełnianiem wodą destylowaną. Dzięki niewielkiemu samorozładowaniu akumulatora, np. w przypadku dłuższych okresów postoju samochodu, możliwy jest bezproblemowy rozruch silnika również w bardzo niskich temperaturach. Wykorzystanie stopu srebra zwiększyło odporność akumulatora na wiele obciążeń, w szczególności na duże różnice pomiędzy niskimi temperaturami zewnętrznymi i wysokimi powstającymi w komorze silnika.
Zabezpieczona przed wyciekami kwasu pokrywa i odporna na wstrząsy obudowa z tworzywa sztucznego chronią wewnętrzne części przed uszkodzeniami. Specjalne uchwyty ułatwiają transport i montaż akumulatora. (wxl)