W kraju były już widziane pierwsze bociany, czas zatem pomyśleć o wiosennych porządkach w samochodzie.
Piszczące wycieraczki
Szczególnie narażone na zniszczenia są części pojazdu wykonane z gumy. Wyjątkowo dużo pracy w zimie miały wycieraczki, więc z nadejściem wiosny koniecznie trzeba sprawdzić ich stan. Sygnały znaczące, że czas je wymienić, to deformacja piór wycieraczek, zostawianie przez nie smug czy wynikające z ich zużycia charakterystyczne "piszczenie” podczas pracy. Ograniczona widoczność, jaka jest wynikiem zniszczonych piór wycieraczek, może uniemożliwić kierowcy szybką reakcję na ewentualne niebezpieczeństwo.
Korozja
Po zimie należy też dokładnie umyć samochód z soli, która osadziła się na elementach podwozia. Inaczej wraz ze wzrostem temperatury postępować będzie korozja, przez co szybciej niszczyć będą się elementy zawieszenia. Dobrze jest skorzystać z programu mycia podwozia w myjni automatycznej lub w myjni samoobsługowej usunąć sól za pomocą myjki pod ciśnieniem.
Niebezpieczne dziury
Dziury, które są efektem pogarszającego się z zimy na zimę stanu nawierzchni dróg, narażają nasz pojazd na zniszczenie ogumienia, felg i liczne usterki zawieszenia. Warto więc po zimie poddać samochód dokładnej kontroli technicznej, ze zwróceniem szczególnej uwagi na poszczególne elementy zawieszenia. Sygnały świadczące o uszkodzeniu, jakie mogło być wynikiem wjechania w dziurę, to na przykład skrzypienie w czasie kręcenia kierownicą, stuki dochodzące z podwozia czy luz w układzie kierowniczym. Jeśli zaniedbamy drobne usterki i nie udamy się do warsztatu mogą one stać się przyczyną niebezpiecznych uszkodzeń.
Kontrola płynów
Po zimie, podczas kontroli technicznej, należy sprawdzić też stan i ilość wszelkich płynów oraz olejów w naszym pojeździe: płynu hamulcowego, płynu w układzie chłodzenia, płynu spryskiwacza oraz oleju silnikowego i oleju w układzie wspomagania. Warto również sprawdzić stan klocków i tarcz hamulcowych.
Opony letnie
Z nadejściem wiosny, po zniknięciu z ulic śniegu, należy zadbać o sprawdzenie i wymianę opon zimowych na letnie. Opony przeznaczone do jazdy w zimie, w średniej temperaturze dobowej przekraczającej 7 stopni Celsjusza nieco szybciej się zużywają. Z wymianą jednak należy poczekać do początku kwietnia, bo atak zimy w marcu nie jest niczym szczególnym.
Nowe lub mniej zużyte opony, zakładamy na tę oś pojazdu, gdzie znajduje się napęd. W ten sposób łatwiej, w sytuacji zagrożenia takiej jak ostre pokonywanie zakrętu czy gwałtowne hamowanie, utrzymać panowanie nad samochodem.