Delta, to historyczna nazwa wyznaczająca jeden ze szczytowych punktów historii Lancii, ale również symbol matematyczny oznaczający zmianę.
Pierwszy całkowicie nowy model drugiego stulecia istnienia Lancii - delta, samochód wierny innowacyjnemu powołaniu marki. Choć wyraźnie widać, jak dużo nowa delta ma wspólnego (stylistycznie) z fiatem bravo.
Pierwsza ewolucyjna "delta”, to umiejętność pogodzenia tradycyjnej elegancji Lancii z oryginalnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, które po raz pierwszy łączą harmonijnie dynamikę sportowych wozów z komfortem berliny, dobra jak na swoją kategorię przestronnością (rozstaw osi aż 2,7 metra uzupełnia znaczne wymiary pojazdu: długość 4,5 metra, szerokość 1,8 metra i wysokość 1,5 metra).
Nowa delta, zaprojektowana przez Centrum Stylistyczne Lancii, charakteryzuje się wyrazistą kratką chłodnicy, symbolem marki, oraz dynamicznym i masywnym przodem.
Dodatkowej dynamiki nadaje przedniej części obszerny wlot powietrza, który stanowi "przedsmak” temperamentu lancii delty. Dla podkreślenia sportowego i nowoczesnego charakteru modelu, wybrane zostały innowacyjne światła, ozdobione rzędem DIOD w dolnej części (rozwiązanie z znane z Audi).
Tą samą dynamikę można odnaleźć patrząc na bok pojazdu, gdzie wiodący charakter ma wysoka linia pasa oraz tylny słupek w kształcie trapezu, naturalnie podtrzymujący dach Granulce ("flying bridge” inspirowany konstrukcją jachtów).
I właśnie obszerne przeszklenie dachu, o charakterystycznym występie słupków w tylnej części, kończy się spoilerem, doskonale zintegrowanym z oryginalną zaokrągloną tylną szybą o nowoczesnym projekcie pozbawionym struktury perymetrycznej. Wyraz najnowocześniejszej technologii stanowi także wzbogacenie tyłu o pionowe światła diodowe.
Lancia Delta wyróżnia się nowoczesnym i awangardowym design, zgodnym z niepowtarzalnym stylem Lancii z ostatnich lat. Jednak to, co najlepsze, to sposób, w jaki przyjmuje swoich pasażerów: po zajęciu miejsca natychmiast poczujemy się wygodnie dzięki wyjątkowo wygodnemu otoczeniu, bogactwu kolorów i jakości materiałów. Spójrzmy zatem na podsufitkę z materiału dźwiękochłonnego (Noise Absorbing Roof), która zapewnia niezrównaną ciszę podczas jazdy.
Duża powierzchnia szyb bocznych oraz - w niektórych wersjach - wielkoformatowy szklany dach, zajmujący 80 proc. powierzchni sufitu oferuje wyjątkowo dużo światła.
Wszystkie te elementy stają się jeszcze bardziej ekskluzywne dzięki zastosowaniu szlachetnych materiałów - od skóry po Alcantarę - dla wykonania tapicerki oraz obecności "wyróżniającej się” deski rozdzielczej, wykonanej z Benovy®, innowacyjnego i szlachetnego materiału, produkowanego z poliuretanu i oferującego takie same wrażenia dotykowe i wzrokowe, jak prawdziwa skóra.
Należy podkreślić, że na życzenie można wybrać także szlachetną tapicerkę “pieno fiore” firmy Poltrona Frau® - ekskluzywny element łączący klasę Lancii z jedną z najsłynniejszych na świecie marek "Made in Italy”: efekt końcowy, to "wciągające” emocjonalnie wnętrze o wybitnie rzemieślniczym charakterze.
Oprócz tego, wnętrze pojazdu staje się prawdziwym salonem dzięki przesuwnej tylnej kanapie o regulowanym kącie oparcia (z możliwością regulacji do 25°), która pozwala powiększyć już przestronny bagażnik (z 380 litrów do 465), albo - po odpowiednim przesunięciu i rozłożeniu - uzyskać pełny relaks w pozycji leżącej, jak na luksusowym fotelu podczas lotu międzykontynentalnego.
Nie można też zapominać o przestronności tylnych miejsc Lancii Delty, najlepszej w segmencie i jedynej dwubryłowej berliny, która oferuje możliwość regulacji oparcia tylnego siedzenia i przesuwania siedzenia.
Wszystkie jednostki są wyposażone w turbosprężarki i 6-biegowe skrzynie biegów (ręczne, półautomatyczne i automatyczne). Bezpośrednio po premierze będą dostępne trzy silniki: 1.4 Turbo Jet 120 KM i 150 KM (obydwa benzynowe) oraz turbodiesel MultiJet 1.6 120 KM (Euro 5), w połączeniu z nowoczesną półautomatyczną skrzynią biegów.
Dołączą do nich stopniowo dwie absolutne nowości: 2.0 MultiJet 165 KM oraz 1.9 Twin Turbo MultiJet 190 KM.
Następnie gama zostanie uzupełniona przez kolejny innowacyjny silnik: 1.8 Di Turbojet 200 KM (silnik "z bezpośrednim wtryskiem benzyny” w połączeniu z nowoczesną, sześciu biegową automatyczną skrzynią biegów). Wszystkie trzy silniki, zgodne z normą Euro 5.