Coraz częściej BMW serii "3” nowej generacji zaczyna pojawiać się na giełdach. Niewątpliwie ten przebój sprzed kilku lat firmy to dobra decyzja, niestety w dalszym ciągu kosztowna.
"Trójka” w nadwoziu z początku lat 90. nadal nic nie traci ze świeżości i eleganckiego wyglądu. W dalszym ciągu jest to reprezentacyjny samochód, niestety cieszący się nadal sporym powodzeniem wśród złodziei.
W pierwszej fazie produkcji "trójki” nie uniknięto błędów, grzechów młodości. Piszczące hamulce, wady układu elektrycznego, niedokładne wykończenie karoserii, to tylko niektóre z grzechów głównych. Producent pod naciskiem klientów musiał usunąć występujące w tych modelach niedociągnięcia. W kwietniu 1992 roku wprowadzono szereg zmian, które korzystnie wpłynęły na ten model. Uwaga potencjalnych nabywców powinna być zatem skoncentrowana na modelach wyprodukowanych po tej dacie.
Dla zwolenników marki BMW, nie posiadających zbyt obfitego zaplecza finansowego, możemy polecić starsze roczniki "trójki”. Odznaczają się one dużą odpornością na korozje oraz wysoką trwałością podzespołów mechanicznych.
"Trójki” mają też wady. Do głównych należy przecierający się pasek zębaty, który po przejechaniu określonego w instrukcji obsługi dystansu powinien być bezzwłocznie wymieniony. W przeciwnym razie może dojść do awarii rozrządu, czego efektem będzie zdemolowanie głowicy silnika, zakończone kosztownym remontem. Jeżeli nabywamy BMW serii "3”, powinniśmy się udać do autoryzowanej stacji serwisowej w celu dokonania dokładnego przeglądu nabytego samochodu. Problem jednak w tym, że w Lublinie i regionie nie ma serwisu BMW. Radzimy zatem wybrać jeden z dobrych serwisów mechanicznych, których obecnie nie brakuje.
Do wad "trójki” zaliczyć należy także duże szumy wiatru podczas jazdy, nieszczelne uszczelki w drzwiach, wadliwe działanie centralnego zamka, wycieki oleju z silnika w samochodach z przebiegiem ponad 100 tys. kilometrów.
Plusy natomiast to przestronne wnętrze, duża odporność karoserii na rdzę, dobre osiągi i własności jezdne.
Na jakie elementy warto zwrócić uwagę przed kupnem używanego BMW serii \"3”
Korodujące lustra reflektorów, uszkodzenia centralnego zamka,
jakość i dokładność montażu uszczelek, szczelność szyberdachu.
Podwozie:
Stan hamulców, szczególnie klocków z przodu, korozja przewodów hamulcowych.
Zespół napędowy:
Wycieki oleju, stan paska zębatego, stan układu
elektrycznego oraz szczelność pompy wodnej
Silniki godne polecenia:
w miarę ekonomiczny a przy tym żwawy.
Dla zwolenników szybkiej jazdy godny polecenia jest 2,5-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 192 KM. Dobrze wyważony, lekko wchodzący w obroty, niezwykle dynamiczny, niestety nienasycony. Zużycie paliwa ponad 11 litrów na 100 km (średnio!).