A może komar?
Warszawska firma Pol-motor postanowiła odświeżyć pamięć o polskim komarze, importując pod tą nazwą słoweński model motoroweru marki Tomos. Jego wygląd rzeczywiście przypomina legendarny pojazd firmy Romet. Niestety, jedynymi jego zaletami są stosunkowo niska cena, prostota konstrukcji i dwuletnia gwarancja producenta bez limitu kilometrów. Wersja podstawowa wyposażona jest jedynie w blokadę kierownicy, nie posiada nawet stacyjki, która uniemożliwiałaby kradzież, tak więc nabywca musi się liczyć z koniecznością dokupienia dodatkowych zabezpieczeń lub parkowaniem w naprawdę bezpiecznych miejscach (najlepiej w garażu). Samodzielnie trzeba także mieszać paliwo z olejem do dwusuwowego silnika o mocy 2,5 KM. Droższa o kilkaset złotych wersja posiada elektryczny rozrusznik oraz kierunkowskazy. Komary w Lublinie rozprowadza Car-But.
Chińczyk po lubelsku
Firma Szot-Motor z Piask proponuje nabywcom tańszy od słoweńskiego komara pojazd. Z chińskich części montowanych jest kilka motorowerów, z których najtańszy nosi nazwę monsun. Jest to typowy miejski skuter napędzany dwusuwowym silniczkiem o mocy 3,7 KM. Ma on estetyczny i miły dla oka wygląd, choć pozbawiony jest modnych, agresywnych akcentów. W przeciwieństwie do komara oferuje on miejsce dla pasażera, którego można zabrać na wakacyjny piknik oraz standardowo wyposażony jest w elektryczny rozrusznik i dozownik oleju. Ogromną zaletą tego pojazdu jest wyjątkowo niska cena, która wynika z tego, że jest on w całości montowany w naszym kraju. Skutery Szot-Motor sprzedaje w Lublinie Euromarketing.
A może \"peżocika”
Vivacity to najmniejszy i najlższejszy skuter w ofercie Peugeota. Produkowany od pięciu lat cieszy się ciągłym zainteresowaniem nabywców. Niska masa pojazdu oraz niewielkie gabaryty ułatwiają poruszanie się po zakorkowanym mieście.
W wyposażeniu standardowym otrzymujemy elektryczny rozrusznik oraz dozownik mieszający paliwo z olejem potrzebne do zasilania dwusuwowego silnika o mocy 6,2 KM.
Jego wygląd zewnętrzny podąża za dzisiejszą modą, zaś zawieszenie up-side down oraz tarcza hamulcowa z przodu zdradzają lekko sportowe aspiracje peugeota.
Jest on droższy od poprzednich motorowerów, jednak jego właściciel będzie mógł się pochwalić, że jeździ markowym sprzętem. Niestety, nie można obejrzeć go w Lublinie.
Coś z Japonii
A co oferują nam Japończycy za jeszcze większe pieniądze? Suzuki katana to nowoczesny skuter o sportowej sylwetce. Dwusuwowy silnik rozwija moc 4,7 KM, a kierowca nie musi się już troszczyć o mieszanie paliwa z olejem, gdyż wyręcza go w tym automatyczny dozownik. Sportowe zacięcie skutera zdradza tarczowy hamulec przedni. Duże rozmiary i wygodna kanapa pozwalają w komfortowy sposób podróżować w dwie osoby. Skutery Suzuki można nabyć w Centrum Motocyklowym Sokół.
Wszystkie przedstawione dzisiaj pojazdy mają takie same warunki gwarancji jak słoweński komar. Różnią się od siebie nie tylko wyglądem i ceną. Każdy z nich oferuje coś innego i przeznaczony jest dla innej grupy odbiorców. To, co je łączy, to z pewnością niskie zużycie paliwa (ok. 2 l/100 km), brak konieczności posiadania prawa jazdy oraz łatwość przemieszczania się w miejskich korkach.