

Po raz kolejny Polacy najchętniej wybierali Škody. Jest to już 7. rok z rzędu dominacji czeskiej marki na polskim rynku.

Od 2009 roku Škoda nieprzerwanie jest liderem polskiego rynku nowych samochodów. Z roku na rok poprawia swoją pozycję, podnosząc roczny wynik: przez ostatnie 12 miesięcy zarejestrowano aż 44524 samochody czeskiej marki, co stanowi wzrost o blisko 3 proc. wobec wyniku z roku 2014 (43301 samochodów). To aż 12,63 proc. wszystkich nowych samochodów zarejestrowanych w Polsce w tym czasie.
Najpopularniejszym modelem polskiego rynku jest octavia, na którą w 2015 roku zdecydowało się aż 14193 Polaków. Najnowsza, trzecia generacja tego bestsellera, godnie kontynuuje tradycje swoich poprzedników: nie oddaje pozycji polskiego lidera także już siódmy rok z rzędu.
W roku 2015 czeska marka była bardzo aktywna na polskim rynku. Wprowadziła zupełnie nową generację modeli superb i superb combi. Debiut zaliczyła limitowana seria wyposażenia Joy, rozszerzono także ofertę fabrycznych instalacji LPG o nowe warianty silnikowe w modelach fabia i rapid. Marka nabrała również tempa we wprowadzaniu nowej identyfikacji wizualnej swojej sieci dealerskiej, czego wyrazem jest nowy salon lubelskiego dealera CRH Żagiel.