

Hyundai po raz kolejny zaznacza swoją obecność w segmencie samochodów z napędem na cztery koła. Do sprzedaży trafił samochód terenowy - hyundai terracan. Nazwa samochodu - terracan, powstała ze słów "terra”, czyli ziemia, ląd i "khan”, co oznacza króla lub władcę.

Masywna sylwetka
Przód samochodu został zdominowany przez duży "grill” w kolorze nadwozia z siedmioma wyrazistymi pionowymi żeberkami. Widok boczny jest zdecydowanie męski i nowoczesny, podczas gdy prostota i elegancja charakteryzują wygląd tylnej części nadwozia. W projekcie wnętrza szczególną uwagę poświęcono zaprojektowaniu siedzeń, które są jednym z krytycznych czynników w określeniu komfortu samochodu. Ich ergonomiczny kształt oraz odpowiednia wysokość siedziska w połączeniu z dużą powierzchnią szyb zapewniają kierowcy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach i przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa jazdy. Tylne siedzenia samochodu, dzielone w stosunku 60:40 mają składane oparcie i siedzisko, co zapewnia maksymalizację przestrzeni bagażowej umożliwiając przewożenie dużych ładunków.
Duży i bezpieczny
Terracan został wyposażony w dwa silniki: 2.9 CRDi, oraz 3.5 V6 DOHC. Pierwszy z nich jest silnikiem Diesla zbudowanym w oparciu o technologię bezpośredniego wtrysku paliwa w systemie "common rail”. Zapewnia to dużą moc silnika w połączeniu z wysoką kulturą pracy. Drugi silnik to 3.5 V6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa kontrolowanym przez elektroniczny system kontroli silnika (DEMS: Digital Engine Management System) dostarczający wysokiej mocy i wyśmienitych osiągów.
Czas na 4 x 4
Terracan wyposażony jest dodatkowo w system blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi (LSD: Limited Slip Differential), który poprawia przenoszenie napędu przez koła osi tylnej w przypadku, gdy jedno z nich traci przyczepność.