Daewoo matiz swoją premierę rynkową w Polsce miał w grudniu 1998 roku. Od razu podbił serca rodaków. Na małego Koreańczyka czekało się w długich kolejkach.
Jego walory użytkowe są niezaprzeczalne. Jednak kryzys koncernu Daewoo zniechęcił wielu ludzi do nabywani tego modelu. Szkoda, bo chyba jest to najbardziej udana konstrukcja z całej nowej gamy samochodów koreańskiego Daewoo.
Elementy, na które warto zwrócić uwagę przed kupnem używanego samochodu.
Silnik:
Tylne zwieszenie:
Dane techniczne
Wysokość | mm | 1485 |
Rozstaw osi | mm | 2340 |
Masa własna | kg | 778 - 837 |
silnik | ||
Pojemność | cm3 | 796 |
Osiągi | ||
Moc maksymalna | KM (kW) | 51 (37,5) |
Przy obrotach | obr./min | 5900 |
Prędkość maksymalna | mk/h | 144 |
Przyspieszenie 0-100 km/k | sek | 17,0 |
Przyspieszenie 30-80km/h | sek. | 11,5 |
Jazda miejska (EEC93/116) | l/100km | 8,4 |
Jazda w trasie (EEC93/116) | l/100km | 5,2 |
Połączone (EEC93/116) | l/100km | 6,4 |
Jazda miejska (ECE R84) | l/100km | 7,3 |
90km/h, stała prędkość (ECE R84) | l/100km | 4,9 |
120km/h, stała prędkość (ECE R84) | l/100km | 6,8 |
ceny części zamiennych:
Filtr powietrza - 22,8 zł
Filtr paliwa - 28 zł
Reflektor - 268 zł
Lampa tylna - 143 zł
Błotnik przedni - 165 zł
Zderzak przedni - 418 zł
Zderzak tylny - 263 zł
Amortyzator tylny - 103 zł
Klocki hamulcowe - 50 zł
Szczęki hamulocwe - 110 zł