W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku dealerzy sprzedali 169 583 nowe samochody osobowe. Co ciekawe, przeszło połowę (53,3 proc.) z tej liczby stanowiły auta w cenie powyżej 50 tys. zł (w tym aż 47 proc. kosztujące od 50 do 70 tys. zł). Najdroższych aut, o cenach przekraczających 100 tys. zł, Polacy kupili 10,7 tys. To wzrost o 52,3 proc. w porównaniu ze sprzedażą pojazdów w podobnym przedziale cenowym w pierwszych pięciu miesiącach 2003 r.
Najważniejszy segment na polskim rynku stanowią samochody małe (34,4 proc.), kolejne – klasa niższa średnia (23,8 proc.), klasa wyższa średnia (15,7 proc.), segment mini plus (10,5 proc.), vany (8,3 proc.), mini (3,5 proc.), terenowe (2,3 proc.) oraz samochody klasy wyższej (1,2 proc.).
Najwięcej samochodów od początku roku sprzedał polskim klientom koncern Fiat. Za nim uplasowały się Škoda, Toyota, Opel, Renault, Ford, Peugeot, Volkswagen oraz Citroën. Dziesiątkę koncernów o największej sprzedaży aut w Polsce zamyka japońska Honda. Większość spośród najpopularniejszych w Polsce marek odnotowała spadek sprzedaży, ale dwie firmy z pierwszej dziesiątki rynku wykazały wzrost wyników (Ford i Honda). Spadki pozostałych wynoszą od 3 proc. w przypadku Opla do ponad 50,5 proc. w przypadku Citroëna.
Jeżeli chodzi o konkretne modele, to na czele klasyfikacji znalazł się fiat panda, którego od początku stycznia do końca maja sprzedano 16 860 sztuk. Na kolejnych miejscach uplasowały się ąkoda fabia (15 380 szt.), toyota yaris (7487), toyota corolla (6640), ford focus (6446), opel corsa (6285), ąkoda octavia (6283), peugeot 206 (5760), fiat punto (5587) oraz fiat seicento (4739 sztuk). Samochodów dostawczych wszystkich typów Polacy kupili 13 938 sztuk, prawie o 30 proc. więcej niż w podobnym okresie zeszłego roku.
Do końca maja krajowe fabryki wyprodukowały 225,3 tys. aut różnych typów.