Najbardziej sportowa
z dotychczasowych wersji seat aarosy nazywa się - racer. Określenie to kojarzy się
z prędkością i wrażeniami wyścigowej jazdy, stanowiące
w równej mierze połączenie emocji i adrenaliny. Chociaż symbol "R” to skrót od wyrazu racer ("ścigant”), może równie dobrze odnosić się do określeń rapid ("szybki”) i rebel ("buntownik”) - bowiem wszystkie trzy pasują jak ulał do charakteru tego żwawego autka Seata.
Mały gorliwiec
Nawet bez radykalnych modyfikacji, wnętrze arosy racer jasno określa jego zamiary. Efekt ten tworzy nadwozie w kolorze ostrej czerwieni, z którym kontrastuje biały dach i białe lusterka wsteczne. Specjalne, lakierowane na biało obręcze kół 6J x 15” O.Z. wyposażono w solidne, niskoprofilowe opony 195/45.
Przód arosy racer jest wyposażony w niski, aerodynamiczny spojler stanowiący kolorystycznie jedną całość ze zderzakiem w kolorze nadwozia, posiada duże wloty powietrza chłodzącego hamulce. Kolejnym charakterystycznym elementem jest antracytowa przednia atrapa oraz osłona wlotu powietrza do chłodnicy z chromowaną obwódką wokół logo Seat.
Z tyłu zastosowano niewielki spojler, wychodzący z górnej części klapy typu hatchback oraz obniżony zderzak (również w kolorze nadwozia), z którego wystaje centralnie usytuowana końcówka rury wydechowej.
Dwumiejscowa kabina
Wyposażenie kabiny ograniczono do absolutnego minimum, z jednym tylko ustępstwem na rzecz luksusu - elektrycznie otwieranych szyb. W zasadzie cała reszta została wyeliminowana. Na dolnej części drzwi pozostawiono tkaninę i siatki na przechowywanie różnych przedmiotów, lecz cała reszta konstrukcji drzwi jest odsłonięta i widać lakierowaną blachę. Wykładziny podłogowe i wszystkie inne elementy wykończenia wnętrza usunięto, mocując nad zagłębieniami konstrukcji małe, lakierowane płytki, lecz pozostawiając na wierzchu instalację elektryczną.
Koło zapasowe przesunięto tam, gdzie kiedyś była tylna kanapa, a z samego przodu zamontowano 5-kg gaśnicę halogenową, w zasięgu ręki zarówno pasażera, jak i kierowcy. Zastosowano poprzeczną belkę, której funkcją jest nie tylko wzmocnienie nadwozia, lecz również mocowanie pasów bezpieczeństwa.
Jest wiele innych szczegółów, które wzmagają sportową atmosferę odczuwaną we wnętrzu arosy racer. Koło kierownicy jest pokryte czarną skóra, a z góry widoczna jest jej konstrukcja kompozytowa w białym kolorze. Takie samo stylowe połączenie skóry i kompozytu widać na dźwigni zmiany biegów; podobne kompozyty zastosowano również w klamkach. Dopełnieniem wykończenia wnętrza jest albuminowy pedał hamulca.
Wyścigowe osiągi
Manualna sześciobiegowa skrzynia biegów o odpowiednich przełożeniach pozwala wykorzystywać w pełni osiągi silnika przy minimalnym spadku obrotów podczas zmiany biegów.
Zawieszenie zostało usztywnione, uzyskując twardą charakterystykę jazdy i doskonałe trzymanie się drogi w każdej sytuacji, nawet na ostrych zakrętach. Układ hamulcowy (tarcze wentylowane z przodu i tarcze pełne z tyłu) wraz z układem ABS, doskonale harmonizuje ze sportowymi pretensjami racera, zapewniając płynne, progresywne hamowanie.