Szersza, dłuższa, niższa i szybsza – taka jest honda civic 10. generacji. Już za kilka dni zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Jak słyszymy słowo civic, od razu nasuwa się skojarzenie z dynamiką. Ten sztandarowy kompakt Hondy od dwóch generacji jest synonimem awangardy w masowej motoryzacji. Tego ducha nie traci także 10. odsłona tego modelu Hondy.
Civic nie ukrywa swoich sportowych ambicji. Szerokie i niskie nadwozie odzwierciedla jego atletyczną naturę. Wersja hatchback jest o 30 mm szersza i o 130 mm dłuższa od 5-drzwiowego modelu poprzedniej generacji. Ponadto, w stosunku do poprzednika, nowy civic został obniżony o 20 mm, co pozwoliło uzyskać opływową linię dachu.
Zaawansowana płyta podłogowa hondy civic jest jednym z głównych elementów konstrukcyjnych gwarantujących dynamikę nowego modelu. Przekonstruowane zawieszenie, niżej położony środek ciężkości oraz wyższa sztywność nadwozia są gwarantami lepszego zachowania się na drodze. Z przodu zastosowano kolumny MacPherson. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe oraz nowa, sztywna rama pomocnicza. Te rozwiązania pozwalają przypuszczać, że auto doskonale prowadzi się po zakrętach. Już z niecierpliwością należy oczekiwać wersji Type R.
Niestety także i Honda idzie w małe silniki. Civic hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 litra.
Trzycylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm w skojarzeniu z 6-biegową ręczną skrzynią biegów. Natomiast w zestawieniu z przekładnią CVT dostępnych jest 180 Nm. Moc maksymalna 129 KM jest generowana przy 5 500 obr./min.
Większy silnik czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1,5 litra oferuje zauważalnie wyższe wartości mocy i momentu obrotowego. Moc maksymalna wynosi 182 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm. W przypadku skrzyni CVT te wartości są nieznacznie niższe.
Honda civic 10. generacji oferuje całe mnóstwo systemów i rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, rozrywki i komunikacji. Lista gadżetów jest przeraźliwie długa. Na szczęście auto nie zatraciło swoich podstawowych cech – pewnego prowadzenia i zadziornego wyglądu.