Nowa optima GT, najmocniejszy samochód marki Kia, trafia właśnie do salonów. Nad układem napędowym i zawieszeniem tego modelu pracował Albert Biermann, niegdyś szef inżynierów odpowiedzialnych za samochody BMW serii M.
Optima GT, opracowana na bazie standardowego modelu, została zaprojektowana na wzór samochodów sportowych. Na zewnątrz optima GT otrzymała nowe zderzaki z przodu i z tyłu oraz na nowo zaprojektowany i większy wlot powietrza w kolorze satynowanego chromu. Z profilu wyróżniają ten model nowe, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz potężne, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu o średnicy aż 330 mm i zaciski lakierowane w kolorze czerwonym.
Optima GT jest napędzana nowym dwulitrowym silnikiem T-GDI, czyli benzynowym, turbodoładowanym i z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka napędowa, w całości wykonana z aluminium, osiąga moc 245 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy, wynoszący 350 Nm w przedziale od 1350 do 4000 obr./min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,4 s (w wypadku optimy GT w wersji kombi – 7,6 s). Wysoki moment obrotowy dostępny w szerokim przedziale prędkości obrotowej silnika gwarantuje elastyczność. Rozpędzanie auta z 60 do 100 km/h trwa tylko 3,7 s (3,8 s w wypadku kombi). Maksymalna prędkość, wynosząca 240 km/h (232 km/h dla kombi) sprawia, że optima GT jest najszybszym samochodem, który Kia kiedykolwiek oferowała w Europie. Optima GT w wersji sedan została wyceniona na 145 tys. 900 zł, a kombi na 153 tys. 900 zł.