Wymiary tej „panienki” to 4,51/1,75/1,50 m (długość/szerokość/wysokość). Rozstaw osi – 2,70 m – ma o około 9 cm większy niż w przypadku poprzedniego modelu pięciodrzwiowego. Nowa astra kombi oferuje dużą przestrzeń bagażową, do wysokości rolety bagażnika wynoszącą do 530 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy (dzielonej w proporcjach 60:40 lub opcjonalnie 40:20:40) przestrzeń ładunkowa wzrasta do około 1570 litrów.
Dzięki prostym ścianom bocznym, schowkowi pod podłogą i schowkowi bocznemu bagażnik nowej astry kombi jest wyjątkowo elastyczny. Oferowana standardowo listwa ze stali nierdzewnej zabezpiecza przed zadrapaniami próg znajdujący się na wysokości 582 mm. Sprawdzony w modelu vectra kombi i opatentowany system FlexOrganizer, ułatwiający zabezpieczenie przewożonego bagażu, został na potrzeby astry zmieniony. Oferuje obecnie poziome listwy boczne wykonane z anodowanego aluminium. Szeroka gama akcesoriów zapewnia możliwość takiego zaaranżowania przestrzeni bagażowej, które zaspokaja wszelkie potrzeby.
Astra kombi będzie początkowo produkowana w niemieckich zakładach w Bochum, a wkrótce również w Antwerpii (Belgia). Dostępna będzie z taką samą gamą silników jak wersja pięciodrzwiowa. Obejmuje ona nowoczesne silniki benzynowe ECOTEC i wysokoprężne o pojemności od 1,4 do 2 litrów i mocy od 80 do 200 KM. Obok jednostki 1.9 CDTI o mocy 150 KM – najsilniejszego diesla w tej klasie pojazdów – nowy silnik 1.9 CDTI o mocy 120 KM zwiększa liczbę dostępnych w astrze dynamicznych jednostek wysokoprężnych do czterech. Oba silniki 1.9 CDTI mogą być zamawiane z nowoczesnym filtrem cząstek stałych. Wszystkie oferowane w astrze silniki spełniają surowe wymagania normy emisji spalin Euro 4.