Opel rozszerza gamę silników modelu vectra i signum. Nowa generacja to turbodoładowane jednostki wysokoprężne o pojemności 1,9 litra.
wynosi on 280 Nm, a w mocniejszej wersji 150 KM – 315 Nm. Zapewnia to doskonałą charakterystykę jazdy, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej
10 sekund oraz prędkość maksymalną 217 km/h.
Oba silniki są w dużym stopniu takie same – cztery cylindry, pojemność skokowa 1 910 ccm, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek turbiny i chłodnica powietrza dolotowego. Najważniejszą różnicą jest głowica. Wersja o mocy 120 KM wyposażona jest w dwa zawory na cylinder, zaś w wersji 150 KM zastosowano technologie czterech zaworów na cylinder.
W modelach signum i vectra z silnikiem 1,9 CDTI po raz pierwszy pojawia się bezobsługowy filtr cząsteczek, niewymagający stosowania żadnych dodatków.