Najlepszy przykład to nowy ford fiesta, auto globalne, czyli taki sam samochód będą mogli kupić mieszkańcy Pekinu, Amsterdamu i Lubartowa.
Nowy ford fiesta oferuje atrakcyjną stylistykę, zaczerpniętą w niezmienionym kształcie z koncepcyjnego modelu verve. Auto może się podobać.
Mocną stroną fiesty jest także pewne zawieszenie, oszczędne silniki oraz mocna i nowoczesna konstrukcja, przekładająca się na wysoki stopień bezpieczeństwa. Po raz pierwszy w tej klasie auta zastosowano 7 poduszek powietrznych.
Ogółem rodzina Forda Fiesta obejmuje pięć wersji wyposażeniowych - Ambiente, Trend, Ghia, Sport i Titanium.
W nowym fordzie fiesta zastosowane są trzy silniki benzynowe - 1,25 Duratec (82 KM), 1,4 Duratec (96 KM) i 1,6 Duratec Ti-VCT (120 KM). Diesle są dwa, oba Duratorq - 1,4 (68 KM) i 1,6 (90 KM). Oba są niezwykle oszczędne, w cyklu mieszanym zużywają średnio 4,2 litra ON na 100 kilometrów.
Nowy ford fiesta wprowadza do segmentu samochodów małych szereg elementów wyposażenia normalnie kojarzonego z modelami klasy średniej i wyższej. Listę otwiera nowatorskie rozwiązanie EasyFuel, czyli wlew paliwa wykluczający uciążliwe zmagania z odkręcaniem opornego korka paliwa.
Cena nowej fiesty "rusza” od 36,6 tys. zł za wersję ambiente z silnikiem 1,25 litra, "zatrzymuje” się na 55 zł za najlepiej wyposażoną wersję titanium z 90-konnym silnikiem 1,6 diesel.
W przedniej części pojazdu dominuje nisko umieszczona duża krata wlotu powietrza w kształcie odwróconego trapezu i umieszczony na środku duży, owalny znaczek firmowy - elementy te stały się już znakiem rozpoznawczym nowej generacji modeli Forda
Wnętrze nowego forda fiesty zostało zaprojektowane w taki sposób, aby kierowca czuł się za kierownicą jak w kokpicie. Wszystkie ważniejsze wskaźniki są skierowane w stronę kierowcy, zaś przełączniki znajdują się w bezpośrednim zasięgu jego rąk. Dotyczy to także nowego zespołu radioodtwarzacza umieszczonego w konsoli na centralnej sekcji deski rozdzielczej
Najważniejszym elementem samochodowego systemu audio w nowym fordzie fieście jest ciekawie zaprojektowana konsola na środku deski rozdzielczej. Projektanci tego elementu starali się, żeby nie tylko obsługa funkcji zgromadzonych w tym miejscu odbywała się możliwie najbardziej intuicyjnie, lecz także by konsola sama w sobie stanowiła atrakcyjny i twórczy element wyposażenia wnętrza
- Koncepcyjny ford verve był pierwszą przymiarką, która pozwoliła nam sprawdzić, w jakim stopniu założenia stylistyki Kinetic Design mogą być wykorzystane przy opracowywaniu nowego małego modelu Forda. Koncepcyjny verte, w seryjnym wcieleniu fiesty, nie utracił nic z finezji wizjonerskiego oryginału - mówi Martin Smith, dyrektor generalny Działu Projektowania, Ford of Europe