Ministerstwo Energii przygotowało nowelizację ustawy o biokomponentach i biopaliwach, która tworzy Fundusz Niskoemisyjnego Transportu. Resort chce obłożyć paliwa nowym podatkiem: w wysokości 80 zł od 1000 l benzyny i oleju napędowego wprowadzonych na polski rynek.
Zadaniem Funduszu będzie finansowanie projektów związanych z rozwojem elektromobilności oraz transportu opartego na paliwach alternatywnych. Natomiast środki, które otrzyma NFOŚiGW, służyć będą realizacji projektów, które doprowadzą do zmniejszenia szkodliwej emisji substancji gazowych, stałych i ciekłych, powodujących zanieczyszczenie powietrza. Dokument został przyjęty przez Stały Komitet Rady Ministrów 2 marca 2018 r.
Nowelizacja ustawy zakłada wprowadzenie opłaty emisyjnej w wysokości 80 zł od 1000 l benzyny i oleju napędowego wprowadzonych na polski rynek.
Według ministerstwa, wprowadzenie opłaty emisyjnej nie powinno spowodować wzrostu cen dla klientów detalicznych. – Tylko tak mówią, a potem koncerny podnoszą ceny paliw na stacjach. Koszty takich operacji zawsze są przerzucane na kierowców – mówi pan Jerzy, kierowca z Lublina.