Ten model ma utorować koreańskiemu koncernowi drogę do podbicia rynku luksusowych samochodów,
Stawiając mercedesa klasy E, BMW serii 5 oraz lexusa GS jako punkt odniesienia, zespół inżynierów pracujących nad projektem genesis zerwał z ponaddwudziestoletnią tradycją montowania napędu na przednią oś na rzecz napędu na tylne koła. Dzięki nowej architekturze, genesis może poszczycić się niemal idealnym rozkładem masy między przodem, a tyłem wynoszącym 53:47, dzięki któremu samochód odznacza się optymalnymi właściwościami jezdnymi.
Do napędu modelu genesis może posłużyć jeden z dwóch dostępnych silników benzynowych: 3.3-litrowy V-6 Lambda (262 KM, który zadowala się 10 litrami paliwa na 100 km) lub większy, 3.8-litrowy V-6 (290KM i spalanie na poziomie 9,6 litra na 100 km). W późniejszym terminie do gamy silnikowej dołączy jednostka V-8 Tao o pojemności 4.6-litra.
Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej przekładni asin shiftronic z nadbiegiem pozwalającym na obniżenie zużycia paliwa podczas jazdy po autostradzie. Przekładnia zapewnia płynne zmiany biegów.
Na pokładzie modelu genesis umieszczono dwie czołowe, dwustopniowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne umieszczone z przodu i z tyłu oraz boczne kurtyny powietrzne chroniące pasażerów siedzących na przednich i na tylnych siedzeniach.
W modelu genesis zadebiutuje także elektroniczny system aktywnych zagłówków. Hyundai jest jednym z pierwszych koncernów, który wprowadził takie rozwiązanie w miejsce tradycyjnych, mechanicznych zagłówków aktywnych.
We flagowej limuzynie zastosowano ksenonowe reflektory HID. Zaletą technologii HID jest jaśniejsze światło, możliwość pracy w trybie oświetlenia dziennego oraz mniejsze zużycie energii. Reflektory posiadają również funkcję automatycznego poziomowania, dzięki której wiązka emitowanego światła cały czas pozostaje na tym samym poziomie bez względu na obciążenie pojazdu. Światła ksenonowe HID doświetlają także zakręty.
Genesis objęty będzie programem 3-letniej gwarancji (60 000 km) na samochód i 5-letniej gwarancji (100 000 km) na zespół napędowy.