Zmiana generacji widoczna jest już na pierwszy rzut oka. Limousine i avant otrzymały typową dla Audi osłonę chłodnicy "singleframe”. Ten zawadiacki uśmiech można pokochać od pierwszego wejrzenia.
Wygląd zewnętrzny
Nową formę ma również bok auta. Łagodnie rozciągnięty łuk dolnej linii okien, wykonany jako wyraźnie zarysowana linia cienia, dzieli płaszczyzny i modeluje plastyczny korpus.
Wnętrze
Tapicerka wnętrza oraz foteli może być wykonana z jednego z trzech nowych materiałów i dwóch luksusowych gatunków skóry lub z kombinacji skóry z materiałem Alcantara.
Ergonomię znaną z poprzedniej generacji znajdziemy także w nowym A4. Kokpit i całe wnętrze obejmują kierowcę poziomymi, poprowadzonymi z rozmachem liniami, wychodzącymi ze wspornika tablicy rozdzielczej i przechodzącymi do drzwi. Jednocześnie nowe A4 oferuje pasażerom duży komfort przestrzenny.
Nieprzeciętnie dużo miejsca znajdzie się również na bagaż. Już bagażnik limousine z płaską podłogą i pojemnością 460 litrów nadaje się doskonale do przewożenia dużych pakunków. Avant, zależnie od wersji, może pomieścić ładunek o objętości do 1 184 litrów (przy złożonej tylnej kanapie).
Napęd
Audi zastosowało w nowym A4 dwa całkowicie nowe silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem - FSI. Silnik 3.2 FSI V6 o mocy 188 kW/255 KM oraz dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z turbosprężarką 2.0 T FSI (moc: 147 kW/200 KM). Zapewniają one dużą moc, szybką reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia oraz wysoki moment obrotowy.
W ofercie są także trzy sprawdzone już w tysiącach egzemplarzy aut silniki: dwulitrowy czterocylindrowy silnik rzędowy o mocy 96 kW (130 KM) oraz silnik czterocylindrowy 1.8 T o mocy 120 kW (163 KM). Ofertę "benzynowców” uzupełnia jednostka 1.6 l (75 kW/102 KM).
Oferta TDI będzie obejmować początkowo czterocylindrowy silnik dwulitrowy z pompo-wtryskiwaczami o mocy 103 kW (140 KM) oraz nowy silnik sześciocylindrowy 3.0 TDI z systemem Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.
Najnowocześniejszy obecnie silnik TDI - który przed kilkoma miesiącami debiutował w limuzynach A8 i A6 - osiąga w A4 moc 150 kW (204 KM). Moment obrotowy - 450 Nm jest dostępny od 1 400 do 3 200 obr./min.
Moc silników benzynowych i TDI przenoszona jest przez napęd przedni lub stały napęd na obie osie - quattro.
A4 mogą być wyposażone w 5- lub 6-biegową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową przekładnię automatyczną multitronic. Multitronic może występować w modelach z napędem na przednią oś. Modele quattro mogą współpracować z 6-stopniową przekładnią tiptronic z programem sportowym.
Wyposażenie
Wszystkie miejsca siedzące dysponują automatycznymi, trójpunktowymi pasami bezpieczeństwa (z przodu z ogranicznikiem siły napięcia i napinaczem, dodatkowo z sygnalizacją przypominającą o zapięciu pasów) i zagłówkami. W przednich fotelach zamontowano zagłówki aktywne, ograniczające ryzyko uszkodzenia kręgosłupa podczas wypadków. Do wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo należą także dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki z przodu oraz kurtyna boczna "sideguard”, zabezpieczająca głowy pasażerów.