Intrall Consortium z Londynu, firma z przewagą kapitału rosyjskiego, która przed tygodniem wygrała przetarg na prawa do produkcji dostawczego lublina, odkryła wczoraj karty. W ciągu najbliższych 3 lat produkcja w fabryce ma wzrosnąć 10 razy – do 20 tys. aut rocznie.
Konsorcjum, w skład którego wchodzi m.in. rosyjski Kamaz, ostatecznie stanie się właścicielem praw do lublina3 i maszyn do jego produkcji po wpłaceniu na konto syndyka masy upadłości Daewoo Motor Lublin 4,5 mln USD i podpisaniu umowy sprzedaży. – Zaplanowaliśmy to na koniec stycznia 2004 r.– powiedział na wczorajszej konferencji prasowej Anatolij Leyrikh, przedstawiciel konsorcjum. – Planujemy wprowadzenie lublina3 pod nazwą kamaz na rynki Afryki i Ameryki Łacińskiej, Rosji oraz Azji i odtworzenie ośrodka badawczo-rozwojowego na bazie Politechniki Lubelskiej. Chcemy nie tylko produkować tu samochody, ale także modernizować wszystkie pojazdy, które obecnie produkujemy w ramach naszej grupy.
Leyrikh zapowiedzial też wzrost zatrudnienia przy produkcji lublina3. Nie podał o ile i od kiedy. Do czasu podpisania przez konsorcjum ostatecznej umowy z syndykiem, produkcją lublina i honkerów ma się nadal zajmować Andoria-Mot.
– Podpisaliśmy wstępne porozumienie z firmą Intrall Consortium – mówi prezes Andorii-Mot Tadeusz Starowicz. – Uzgodniliśmy, że Andoria-Mot zrealizuje dotychczasowe zamówienia i będzie stawać do kolejnych przetargów na produkcję samochodów.
Prezes Starowicz nie
wyklucza także przyszłej współpracy. – Wszystko
zależy od tego, jakie zasady przyszłej współpracy i rozwoju przedstawi Intrall Consortium, ale nigdy nie mówię nigdy, i nigdy nie mówię zawsze – dodał prezes Starowicz.