To była tylko formalność. W czwartek Motor oficjalnie otrzymał już zgodę od Komisji ds. Licencji Klubowych Polskiego Związku Piłki Nożnej na grę w II lidze, w sezonie 2020/2021.
Większość klubów otrzymała licencje bez żadnych problemów. W tym gronie są: Błękitni Stargard, Bytovia Bytów, Elana Toruń, Garbarnia Kraków, GKS Katowice, Górnik Łęczna, Górnik Polkowice, Lech II Poznań, Pogoń Siedlce, Resovia Rzeszów, Stal Rzeszów, Widzew Łódź, Stal Stalowa Wola, Olimpia Elbląg, KKS Kalisz oraz Sokół Ostróda.
Żółto-biało-niebiescy dostali za to zgodę na występy w II lidze z nadzorem infrastrukturalnym. Podobnie, jak: Znicz Pruszków, Gryf Wejherowo, a także Śląsk II Wrocław. Z kolei Hutnik Kraków swoje mecze będzie rozgrywał na stadionie Garbarni Kraków. Dodatkowo został objęty nadzorem infrastrukturalnym, sportowym oraz z zakresu personelu i administracji. Licencji nie otrzymała za to Legionovia Legionowo. GKS Bełchatów i Skra Częstochowa dostały z kolei więcej czasu na uzupełnienie dokumentów.
Komisja ds. Licencji Klubowych poinformowała także, że wszystkie kluby zostały objęte nadzorem finansowym. – W związku z przedłużającym się stanem epidemii wynikającym z rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-C0V2, którego skutków ekonomicznych nie da się dokładnie przewidzieć, wszystkie Kluby biorące udział w procesie licencyjnym na sezon 2020/2021 zostały objęte nadzorem finansowym. Zdaniem Komisji koniecznym jest w najbliższych miesiącach szczegółowa kontrola i analiza sytuacji finansowej Klubów – czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie PZPN.
Dlaczego Motor został objęty także nadzorem infrastrukturalnym? – Wynika on z konieczności zadaszenia boksu dla noszowych, przygotowania regulaminu depozytu oraz wyznaczenia i oznakowania miejsc parkingowych dla przedstawicieli VIP drużyn gości. Chciałbym podkreślić, że zgodnie z zapewnieniem, wszystkie wymienione rzeczy zostaną przygotowane przez operatora stadionu przed startem rozgrywek – mówi prezes Paweł Majka cytowany przez klubowy portal.
– Cieszymy się z otrzymanej licencji. Tak, jak mówiłem wcześniej w wielu wywiadach, Motor Lublin ma stabilną sytuację finansową – dodaje szef żółto-biało-niebieskich.