Jest strategiczna zgoda pozwalająca na rozpoczęcie budowy pierwszej lubelskiej części A2. Kierowcy mają nią pojechać za dwa lata.
W województwie lubelskim nie ma autostrady, ale to się zmieni. Nowy szlak ma być poprowadzony przez Białą Podlaską (z jej ominięciem) do przejścia granicznego z Białorusią w Kukurykach. Prace nad powstaniem A2 trwają, ale na jej lubelskiej części jeszcze nie te w terenie.
- Wojewoda Lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na ok. 14-kilometrowy odcinek autostrady A2 pomiędzy rejonem miejscowości Swory a węzłem Biała Podlaska. Umożliwia ona rozpoczęcie robót w terenie – podała właśnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zamówienie zrealizuje firma Polaqua, która za swoje usługi ma otrzymać blisko 470 mln zł. - U Zakończenie inwestycji planowane w czwartym kwartale 2024 r.- dodają drogowcy.
A2 będzie trasą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa. Powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych i obwód drogowy oraz drogi równoległe do obsługi przyległego terenu. - Zgodnie z zawartym kontraktem, wykonawca dokonał wyboru rodzaju nawierzchni, trasę główną zbuduje w technologii bitumicznej – zaznacza GDDKiA.
Jak wygląda postęp prac na innych lubelskich odcinkach A2?
Siedlce - Biała Podlaska - ok. 63,5 km
W kwietniu 2021 r. podpisano umowy na cztery fragmenty A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej. Dla trzech odcinków, pomiędzy węzłem Siedlce Zachód a miejscowością Swory, trwają postępowania administracyjne. ZRID może zostać wydany jeszcze w tym roku. ,
Biała Podlaska – granica - 32 kilometry
We wrześniu 2021 r. podpisano umowę na wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie niezbędnych decyzji. W styczniu złożono wnioski o decyzje ZRID.